اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتخودروصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاری

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور:حضور دوباره قطعه‌سازان ایرانی در نمایشگاه مسکو؛ این بار همراهی با خودروسازان

آرش محبی‌نژاد ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه اتومبیلتی روسیه و حضور قطعه‌سازان ایرانی برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه (با مدیریت و برنامه‌ریزی این انجمن)، این مهم را بزرگترین حضور بین‌المللی شرکت‌های ایرانی در تاریخ صنعت نمایشگاهی ایران و نقطه عطفی در اجرای رویکرد صادرات گرا شدن صنایع قطعه‌سازی ایران دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،آرش محبی‌نژاد، از برگزاری نمایشگاه اتومبیلتی روسیه امسال با حضور خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی برای دومین سال پیاپی خبر داد و اظهار کرد: در نمایشگاه اتومبیلیتی سال ۲۰۲۲ مسکو بیش از ۴۰ شرکت خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی حضور داشتند که با توجه به شرایط خاص بازار خودرو روسیه و مزیت‌های رقابتی صنعت خودرو ایران، منجر به امضای قرارداد و همکاری‌های قابل قبولی شد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ضمن اشاره به اخبار منتشره از سوی دو خودروساز بزرگ کشور مبنی بر فروش دو محصول تارا و شاهین در بازار روسیه، اعلام کرد: علاوه بر قراردادهای فروش خودروهای ایرانی، قطعه‌سازان حاضر در این نمایشگاه با امضای چندین تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری، تعاملات تجاری-صنعتی با خودروسازان و قطعه‌سازان روسیه را آغاز کرده یا توسعه دادند. زنجیره تامین خودروسازی ایران پیش‌تر نیز همکاری‌هایی را با شرکت‌های روس داشتند اما حضور پررنگ در نمایشگاه اتومبیلیتی سال گذشته سطح این همکاری‌ها را افزایش داد.

محبی نژاد ضمن ابراز امیدواری از اینکه نمایشگاه امسال مسکو، نقطه عطفی در اجرای رویکرد صادرات گرا شدن صنایع قطعه‌سازی ایران باشد، گفت: صنایع قطعه و خودروسازی ایران در نمایشگاه امسال در سالنی به مساحت ۲۰۰۰ متر، حدود ۱۳۰۰ متر غرفه‌سازی خواهند داشت که بزرگترین حضور بین‌المللی شرکت‌های ایرانی در تاریخ صنعت نمایشگاهی ایران خواهد بود. در نمایشگاه امسال علاوه بر قطعه‌سازان، بخشی از نمایشگاه به نمایش خودروهای کشورهای حاضر در نمایشگاه نیز اختصاص داده شده؛ به همین دلیل امکان حضور خودروسازان دولتی و بخش خصوصی ایران نیز در این رویداد تجاری فراهم شده و نمایش (Car show) خودروهای ایرانی را در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ فراهم خواهد بود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا