انرژی

اتصال سامانه وزارت نفت به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار

به گزارش از وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها تا ۱۸ اسفندماه امسال فرصت داشتند به درگاه ملی مجوزها متصل شوند و برای صدور مجوزهای کسب‌وکار استعلامات را به‌صورت الکترونیک انجام دهند، اظهار کرد: وزارت نفت در این ارتباط اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال (مایعات گازی)، اجرای طرح‌های ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع‌شده)، اجرای طرح‌های پتروشیمی/ جی‌تی‌ال (تبدیل گاز طبیعی به مایع)، اجرای طرح‌های پالایشی/ پتروشیمی و احداث ایستگاه‌های گاز و سی‌ان‌جی را در این درگاه ملی قرار داده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ارتباط سامانه وزارت نفت (MOP) و شرکت‌های اصلی آن با درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار برقرار شده است، تصریح کرد: تمامی متقاضیان مجوز از وزارت نفت و شرکت‌های اصلی از این پس می‌توانند با مراجعه به این درگاه (g4b.ir) درخواست خود را ثبت کنند تا در صورت بارگذاری اطلاعات مورد نیاز از سوی متقاضیان، نسبت به صدور مجوز آنها اقدام شود.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هم به‌تازگی از وزارت نفت به‌عنوان دستگاه پیشرو در اتصال به این سامانه نام برده و گفته بود: باید سامانه‌های هوشمند، جایگزین کاغذبازی‌های اداری در اعطای مجوز سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی شود تا طبق زمان‌بندی شفاف روند خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی پیش برود.

در ماده‌ هفت اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به این موضوع اشاره شده است. دولت ملزم است به‌منظور تسهیل سرمایه‌گذاری در ایران، مراجع صدور مجوزهای کسب‌وکار موظف‌اند شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب‌وکار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب‌وکار در صورت ارائه مدارک مصرح در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب‌وکار، بتواند در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز در نشست هشتم اسفندماه هیئت دولت بیان کرده بود: تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و اکنون نیز به قانون تبدیل شده است. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا