اخباربرگزیدهاقتصادشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناورینمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

تغییر رویکرد «فولاد سنگان» از سنتی به مدرن با استفاده از هوش مصنوعی

روابط عمومی فولاد سنگان معتقد است؛ هوش مصنوعی می‌تواند ارزش بیشتری برای جامعه به ارمغان بیاورد، هرچند که برخی مشاغل از ورود آن به حوزه‌های مختلف آسیب خواهند دید.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، علیرضا عرب، رئیس روابط عمومی شرکت «فولاد سنگان» در حاشیه نمایشگاه «متافو» در جمع اصحاب رسانه با اشاره به روند مثبت فعالیت «فولاد سنگان» در یکی دو سال اخیر اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این مدت اجرا و برنامه‌ریزی شده‌ که اغلب این برنامه‌ها شامل جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و مدیریت چالش‌های محتوایی بوده که با همکاری دوستان در حال پیگیری است.

عرب در ادامه به تغییر رویکرد «فولاد سنگان» از سنتی به هوشمند و مدرن اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ارائه اطلاعات در خصوص برنامه‌ها و چالش‌های نسل آینده بویژه در زمینه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی است و قرار است، محتوا‌سازی‌های هوشمند با همکاری دوستان انجام شود و روند برندسازی فولاد سنگان به این شکل پیگیری شود. 

عرب به برنامه‌های غافلگیرانه سال آینده این شرکت اشاره کرد و گفت: در صددیم تا برنامه‌های استراتژیک و پروژه‌های آینده را به عنوان موضوعاتی جذاب معرفی کنیم.

اهمیت مدیریت بین مرز درونی و بیرونی سازمان

در ادامه ایمان یعقوبی، مدیرکل روابط عمومی «فولاد سنگان» به بررسی وضعیت روابط عمومی شرکت و چالش‌های آن پرداخت و گفت: روابط عمومی «فولاد سنگان» در تلاش است تا روایت خاص خود را در عصر خرده روایت‌ها مطرح کند و از کلیشه‌های رایج فاصله بگیرد. 

وی به اهمیت تعریف روابط عمومی و تفاوت آن با رسانه‌ها پرداخت و به این نکته تأکید کرد که روابط عمومی باید نقش مثبت و سازنده‌ای در ارتباط با جامعه و رسانه‌ها ایفاء کند.

یعقوبی همچنین به چالش‌های موجود در روابط عمومی‌ها از جمله عدم گفتمان و تفاهم در جامعه اشاره  گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران شناخت درستی از کارکردهای روابط عمومی ندارند.

 وی به ضرورت تحول روابط عمومی سنتی به مدرن و پست مدرن تأکید کرد و افزود: معتقد هستیم که روابط عمومی باید به عنوان مرز بین محیط درون و بیرون سازمان عمل کند.

یعقوبی در ادامه، به آمار جالبی اشاره کرد که نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، ارتباطی با تولید محتوای حوزه صنعت ندارند. این موضوع باعث شده که فولاد سنگان به تولید محتوای جذاب و متناسب با ذائقه نسل جدید توجه کند.

وی همچنین بر اهمیت تحول در روابط عمومی، ایجاد گفتمان و تعامل مثبت با رسانه‌ها و جامعه تأکید کرد و به چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این حوزه پرداخت.

تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

یعقوبی درباره تأثیر هوش مصنوعی بر نیروی کار و مشاغل مختلف گفت: با پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی، برخی مشاغل در خطر از بین رفتن هستند. به‌طور خاص، تخمین زده می‌شود که در دوران انقلاب صنعتی چهارم، حدود ۸۵ میلیون فرصت شغلی در دنیا تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و بیش از ۷۰ درصد از مشاغل ممکن است دچار تغییرات جدی شوند.

وی به یک خبر از رویترز اشاره کرد و افزود: این خبر نشان می‌دهد که هوش مصنوعی توانسته است یک تولید محتوای کامل تولید کند. 

یعقوبی معتقد است؛ هر فناوری که خالقی دارد که در نهایت به نفع خالق خواهد بود و این تحولات باید به عنوان فرصت‌هایی برای شایستگی و نخبه‌پروری در نظر گرفته شوند.

به عقیده این فعال رسانه‌ای، آینده مشاغل در دست کسانی خواهد بود که با فناوری‌ها ارتباط بیشتری دارند و خلاقانه عمل می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به خطرات احتمالی ناشی از جاسوسی شرکت‌های بزرگ فناوری اشاره کرد و گفت: فلسفه هگل می‌گوید هر فناوری دارای جنبه‌های مثبت و منفی است و به این ترتیب، اگر فناوری‌ای برای جاسوسی وجود داشته باشد، فناوری‌های ضد جاسوسی نیز به وجود خواهند آمد.

یعقوبی در نهایت تأکید کرد: هوش مصنوعی می‌تواند ارزش بیشتری برای جامعه به ارمغان بیاورد، هرچند که برخی مشاغل از ورود آن به حوزه‌های مختلف آسیب خواهند دید./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا