اخباربرگزیدهاقتصاداهم اخباربازارتجارتتشکلهاتولید+حمل و نقلصنعت و معدنصنعت ومعدنهمایش و نمایشگاه

رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران مطرح کرد: باید از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدیدتر در صنعت پخش استفاده کرد

در نشست خبری هفتمین نمایشگاه صنعت پخش اعلام شد: این رویداد تیرماه در ایران‌مال برگزار می‌شود و با محورهایی چون هوش مصنوعی، انرژی پاک همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، نشست خبری «هفتمین نمایشگاه و کنفرانس صنعت پخش» روز ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ با حضور مسئولان انجمن ملی صنعت پخش ایران، مدیران وزارت صمت و رسانه‌ها در محل خانه تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

سهراب کارگر، رئیس انجمن ملی صنعت پخش ایران، در این نشست از دستاوردهای دوره ششم این رویداد گفت و تأکید کرد: در سال گذشته، این رویداد با ۹۶ درصد رضایت‌مندی از سوی شرکت‌کنندگان برگزار شد. همچنین شاهد رشد ۲۰ درصدی در قراردادهای B2B و رشد ۲۲ درصدی تعداد شرکت‌کنندگان بودیم.

او افزود: در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرایند اجرایی شدن شرکت‌های طرف سوم به سرانجام رسید که گام مهمی در حرفه‌ای شدن صنعت پخش کشور بود و تاکنون ۲۰ شرکت موفق به دریافت مجوز رسمی لجستیک شده‌اند.

سهراب کارگر رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران با بیان اینکه در تمام گروه های کالایی، صنعت پخش نقش توزیع کننده دارد اما بعضی از شرکت ها از دانش و توانمندی زنجیره توزیع استفاده نمی کنند و باعث چندین برابر شدن قیمت یک کالا در بازار می شود.

وی ادامه داد: قیمت توزیع کالاها توسط صنعت پخش در کشور یکسان است به عنوان مثال قیمت آب معدنی در تهران و سیستان و بلوچستان یکسان است این در حالی است که بدون استفاده از سیستم صنعت پخش منجر می شود تا قیمت یک کالا در شمال با جنوب تهران متفاوت و حتی قیمت ها ۱۰ برابر باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران با بیان اینکه صنعت پخش اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ عضو دارد گفت: این انجمن دارای سند راهبردی اقتصادی است که اجرای آن بستگی با شرایط کشور دارد.صنعت پخش بهترین صنعت توزیع در کشور است و دما و رطوبت کالاها را در هنگام توزیع رهگیری و کنترل می کنند ضمن اینکه نیازمند دانش و تکنولوژی های جدید هستیم که به خاطر شرایط تحریمی وارد کشور نمی شود.

کارگر با بیان اینکه ۱۲۰ هزار نیرو در این انجمن عضو هستند گفت: این صنعت با سه هزار تامین کننده در ارتباط است که ماموریت توزیع ۱۰۰درصد کالاهای دارویی و ۹۰درصد سایر کالاها را برعهده دارد. این انجمن ۲۰ شعبه در سراسر کشور با چهار میلیون متر مربع انبار کنند و معمولی دارد همچنین ۲۵ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین خدمات توزیع را ارائه می کنند.

احمد شیروانی دبیر کل انجمن صنعت پخش ایران با بیان اینکه اختلال سامانه ها در حوزه تجارت مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است گفت: سامانه های متعددی از سوی نهادهای مختلف ارایه شده است که دارای اختلال هستند.

وی با بیان اینکه صنعت پخش مشکلاتی از جمله بحث سوخت دارد که باید از وزارت نفت مجوز دریافت کند تا تامین سوخت خودروهای توزیع کنده را داشته باشد گفت: صنعت پخش باید مجوز از وزارتخانه های صمت، بهداشت و نفت دریافت کند که این اقدامات یکپارچه سازی نشده و منجر به بروز مشکلات شده است.

احمد شیروانی، دبیر انجمن ملی صنعت پخش اعلام کرد: هفتمین نمایشگاه و کنفرانس صنعت پخش تنها رویداد تخصصی B2B در زنجیره ارزش صنعت دارویی کشور است. تا این لحظه حضور ۹۵ شرکت در این رویداد قطعی شده و در دو طبقه مرکز نمایشگاهی ایران‌مال برگزار خواهد شد.

حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، در این نشست با تأکید بر اهمیت شرکت‌های پخش گفت: این شرکت‌ها سرمایه‌های واقعی کشور هستند. مشکلات مزمن توزیع طی سال‌های گذشته با همت این انجمن و همراهی بخش خصوصی کاهش یافته است. امروز باید از هوش تجاری و ابزارهای حل مسئله برای کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا