زمان عرضه خودرو ریرا مشخص شد
معاون تحقیقات گروه خودروسازی ایران خودرو از مشخص شدن زمان عرضه خودرو ریرا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)؛ رادمنش معاون تحقیقات شرکت ایران خودرو در نشست خبری گفت: این محصول (خودور ریرا) دارای موتور EF7P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار میرود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.
او افزود: هدف گروه صنعتی ایران خودرو صادرات برندهای این شرکت به اقصی نقاط کشورهای محتلف است، به طور کلی با تلاشهای شبانهروزی تیمهای طراحی و توسعه محصول، ریرا به عنوان اولین کراس اوور ملی، با تاییدیه سازمان استاندارد آماده شمارهگذاری شده است.
رادمنش اضافه کرد: عرضه ریرا با اجرای مراحل کیفی سازی، به زودی در مدار تولید انبوه ایرانخودرو قرار خواهد گرفت.
معاون تحقیقات ایران خودرو تصریح کرد: ریرا قابلیت ارتقاء به استانداردهای بینالمللی آینده را نیز دارا است و بر اساس آخرین آزمونهای تصادف از روبهرو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمنترین محصول ساخت داخل به حساب میآید.
رادمنش بیان کرد: به طور کلی ۶۹ درصد قطعات ای پی استفاده شده در خودرو ریرا داخلی و مابقی وارداتی است که قصد داریم مابقی قطعات را نیز داخلی سازی کنیم. صنعتی سازی پروژه در ماژولهای مختلف با صرف بودجهای برابر ۱.۵ همت به علاوه ۴۶.۵ میلیون یورو انجام شده است.
او افزود: تولید این خودرو ۲۰ دستگاه در ساعت خواهد بود و در حال حاضر تمامی خطوط آماده شروع تولید انبوه میباشند و از نیمه دوم امسال این خودرو وارد بازار خواهد شد.
به گفته معاون تحقیقات ایران خودرو، خودرو ریرا جزء با کیفیتترین خودروهای کشور از تمامی لحاظ است.
او تصریح کرد: استفاده از دوربین و رادار در خودروهای اروپایی استفاده میشود و در حال حاضر ما قادر به اجرای آن نیستیم ولی برای به روز کردن خودروهای خود به خودروهای اروپایی برنامه داریم، همچنین برقی سازی تارا هیبرید هم در دستور کار است به طوری که ۴۲۰ کیلومتر مسافت را از طریق برق طی خواهد کرد.
معاون تحقیقات ایران خودرو اضافه کرد: بیشتر وابستگی ما برق الکترونیک است و ظرف ۶ ماه آینده این ۳۰ درصد وابستگی قطعات محصول خودرو ریرا کاهش مییابد و سیاست اصلی ایران خودرو افزایش کیفیت خودروهای این شرکت است.
رادمنش گفت: فرایند قیمت گذاری ریرا براساس قواعد انجام خواهد شد به طوری که این خودرو با خودروهای وارداتی قابل رقابت است ولی مستندات به مراجع ارسال شده است و امیدواریم تا هفته آینده قیمت این خودرو مشخص شود./ باشگاه خبرنگاران جوان
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی . نتیجه داشتن این همه سوااااابق متعدد این تازه به دوران رسیده ها ؛ امثال این مهدی رادمنش که شده سوگولی علی شیخ زاده (مدیرعامل فعلی سایپا) و تریلی نمیتونه این عناوین مسئولیتهایش را یدک بکشه ( مدیرعاملی مرکز تحقیقات سایپا، عضو هیئت مدیره و قائم مقام پارس خودرو، معاونت مرکز طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، قائم مقامی توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا و … را که این آدم در کارنامه خودش به ثبت رسانده) تهش چه آورده ای برای خودروسازی کشور داشته ؟؟؟؟؟؟ آیا یک فن آوری روز مشابه حداقل در همین حد از امکانات فنی و غیر فنی که در خودروهای چینی که وارد کشور شده اند مگر این آدم توانسته در این چندین سال که عهده دار مدیرعااااااملی مراکز توسعه محصول سایپا و تکوین محصول ایران خودرو بوده در خودروهای ایرانی پیاده و بومی سازی کنه ؟؟؟ آیا توانسته مصرف سوخت این لگن های تولیدی داخلی را کاهش بده ؟؟ آیا توانسته سطح ایمنی این تولیدات داخلی را ارتقا بده ؟؟ آیا توانسته با بومی سازی تکنولوژی مورد نیاز کشور و برای این خودروهای ایرانی زمینه اشتغال برای جوانان ایرانی ایجاد کنه ؟؟ کو کجاست ؟؟؟ باید بفهمند با لیست کردن پشت سر هم عناوین مسئولیتها که البته برکسی پوشیده نیست این گونه آدمهای یقه بسته و … چطوری در این کشور رشد میکنند و از چه سفارشاتی و رانتهایی وارد عرصه های تصمیم گیری خودروسازی و صنایع میشوند ؛ افتخاری برای این طیف آدمها ایجاد نمیشه. علی شیخ زاده و سوگولیش مهدی رادمنش یک نمونه و مثال عینی از ضرب و المثل آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی.