سازمان هواپیمایی: شرکتها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمام شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص ضرورت رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاهها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده بدلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاههای کشور، اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار میدهد هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، تخصیص نیافتن جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود پروازها به مسافران جدید به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاههای تهران) ارجاع خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه طبق بررسیهای سازمان هواپیمایی، از ابتدای بازگشایی فرودگاههای کشور و رفع محدودیتهای وضع شده، برخی از شرکتهای هواپیمایی، چارتر کنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایتهای فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی از شرایط غیرمترقبه و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت و مغایر با بخشنامه صادره این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه، از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کردهاند. همچنین با اخذ جرایم و دریافت ما به التفاوت کلاس پروازی و … از مسافران، ضمن اضرار مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده اند.