اخباربرگزیدهاقتصادبازارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننساجی

فقدان صادرات؛ چالش بزرگ تولید پوشاک در ایران

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: با توجه به رکود بازار داخلی و تولید ۲ تا ۳ برابر تقاضای داخلی، تنها راه نجات صنعت پوشاک، صادرات و ورود به بازارهای جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، به نقل از ایلنا، امیدرضا شیرازی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به وضعیت صنعت پوشاک در ایران در گفتگو با خبرنگار بازرگانی ایلنا بیان کرد: این صنعت می‌تواند ارزآوری بالایی برای اقتصاد کشور داشته باشد، به شرط آنکه صادرات مناسبی انجام شود، اما متأسفانه بنگاه‌های کوچک و متوسط در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی به نقش کارگران در تولید و ارزآوری این صنعت اشاره کرد و افزود: با توجه به ۳۰ سال فعالیت اتحادیه پوشاک در تهران، برای رونق و توسعه کار در سطح کشور، اقدام به تأسیس انجمن ملی حمایت از صنایع پوشاک و زنجیره ارزش پوشاک کرده‌ایم. خوشبختانه، امروزه توانسته‌ایم در مراکز استان‌ها، اتحادیه‌های مرتبط با پوشاک را پوشش دهیم.

حضوری گسترده در اتحادیه پوشاک

شیرازی تاکید کرد: سال گذشته، بیشترین عضوگیری از هیئت مدیره‌ها و اعضای مجموعه اتحادیه‌ها و مراکز استان‌ها را داشتیم. برای امسال نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با توجه به دعوت مراکز استان، به عنوان انجمن ملی حمایت، در استان‌ها حضور داشته باشیم. در حال حاضر، انجمن ملی حمایت از صنایع پوشاک با بیش از ۱۸ هزار عضو در تهران و ۵۰۰۰ تولیدکننده فعال است. همچنین می‌توانیم ادعا کنیم که بالغ بر ۱۰ هزار تولیدکننده در سایر اصناف همگن وجود دارد، که در مجموع حدود ۲۰ هزار تولیدکننده بنگاه کوچک و متوسط را تشکیل می‌دهند.

ترمیم یک آسیب

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک به رشد تولید پوشاک داخلی اشاره کرد و ادامه داد: این صنعت در سال ۱۳۹۷ به شدت آسیب دیده بود، اما با حمایت‌های رهبر انقلاب مجدداً احیاء شد. با این حال، این حمایت‌ها کافی نبوده و چالش‌هایی همچون مشکلات صادرات و ناترازی بین تولید و تقاضای داخلی همچنان وجود دارد. متأسفانه تا امروز در این زمینه کوتاهی شده و لازم است از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته بیشتر تولیدکنندگان صنعتی مورد حمایت‌ واقع شده‌اند و ۹۷ درصد تولیدات توسط تولیدکنندگان صنفی و تنها ۳ درصد توسط تولیدکنندگان صنعتی انجام می‌گیرد.

صادرات پوشاک مغفول شمانده است

شیرازی بر لزوم ورود به بازارهای جهانی تأکید کرد و گفت: تولیدکنندگان باید به سمت صادرات حرکت کنند، چراکه مسئله صادرات ما مغفول مانده است و خوشبختانه امروزه بیش از نیاز داخلی تولید پوشاک داریم و باید تولید و عرضه این کالا به صورت متناسب توزیع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا