مدیرعامل گروه طناز گستر آسیا در گفتگو با تولیدآنلاین مطرح کرد: رشد صادرات با بسترسازی مناسب محقق میشود+ویدئو
محمدرضا بحیرایی میگوید: حمایت دولت، تسهیلات بانکی، بستههای تشویقی و حضور در نمایشگاهها از مهمترین عوامل رشد تولید و صادرات در صنعت است.
به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، دکتر محمدرضا بحرایی مدیرعامل گروه طناز گستر آسیا و رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور گفت: آقای رئیس جمهور پیش از انتخابات گفتند در صورت انتخاب همان برنامه چند سال گذشته را ادامه خواهند داد ولی در صنعت آرایشی و بهداشتی فراز و نشیبهای زیادی وجود داشته است.
بحیرایی با بیان اینکه با ممنوعیت واردات، انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی، واردکنندهها را تشویق به تولید نمود، افزود: حدود پنجاه شرکت واردکننده با تشویق و راهنمایی در امور رگلاتوری به تولیدکنندگان بدون کارخانه تبدیل شدند که بنده در این راه پیشقدم بودم.
وی گفت: مشکلات در صنعت آرایشی و بهداشتی چه از لحاظ قوانین دست و پاگیر و چه از لحاظ تسهیلات بانکی کم نیست زیرا هیچ بنگاه اقتصادی بدون حمایت بانکها و تنها با سرمایه شخصی اداره نمیشود.
این فعال صنعت آرایشی و بهداشتی عنوان کرد: دولت باید در خصوص صادرات بسترسازی کند، اعضای انجمن به دلیل پیشینه صادراتی، در امر مارکتینگ بسیار موفق خواهند بود ولی نیاز به سرمایهگذاری دارد.
بحیرایی با بیان این مطلب که داروخانهها به لحاظ اقتصادی با سرمایه آرایشی و بهداشتی اداره میشوند پس نباید این صنعت را دستکم گرفت، گفت: حدود سی همت حجم توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی است که سهم محصولات بهداشتی نیز خیلی بیشتر است.
مدیرعامل گروه طناز گستر آسیا خاطرنشان کرد: به دلیل کنترل قیمت دارو توسط دولت، سهم این محصولات از بازار نسبت به آرایشی و بهداشتی ناچیز است پس دولت باید توجه بیشتری به این صنعت داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات کشور درخصوص برند NGO گفت: انجمن ما به انجمن کازموپرایوت مشاوره میدهد و به دلیل وجود اعضای حرفهای و باسابقه دورنمای بسیار خوبی برای این برند متصور هستم.
وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل تورم موجود و عدم همکاری دولت با بخش خصوصی طرح توسعه شرکت طنازگستر به خوبی پیش نمیرود زیرا انجام هر کاری باید توجیه اقتصادی داشته باشد و سوددهی هر کسب و کاری زمان مشخصی دارد که در غیر این صورت اتفاق خوبی نیست.
محمدرضا بحیرایی در نهایت گفت: ارتقا صادرات نیاز به بستر مناسب و حمایت دولت دارد که نمایشگاهها فرصت خوبی است که شرکتها با دریافت بستههای تشویقی برای صادرات محصولات خود وارد مذاکره شوند.