تولید دانش بنیاندارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدنعلم و فناوریهمایش و نمایشگاه

آغاز به کار بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، بیست و سومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل (۲۳rd Congress on Reproductive Biomedicine) و هجدهمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی (۱۸th Stem Cell Biology & Technology) رویان، از صبح امروز، چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرده و تا روز جمعه، ۱۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. هفدهمین سمینار پرستاری و مامایی نیز طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ شهریورماه برگزار می‌شود.

آغاز به کار بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان

به گفته معاون آموزشی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، حدود ۸۴ سخنران در سه برنامه کنگره تولیدمثل، کنگره سلول‌های بنیادی و سمپوزیوم پرستاری و مامایی سخنرانی خواهند داشت که ۴۹ نفر از این سخنرانان از ۲۱ کشور خارجی هستند.

بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان با چند سخنرانی کلیدی آغاز شد و در ابتدای برنامه، دکتر “آشوک آگاروال” (Ashok Agarwal) از آمریکا درباره‌ نسل جدید هوش مصنوعی و تاثیر آن بر ناباروری مردان سخنرانی کرد. دکتر “امیرعلی حمیدیه”، دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در خصوص ایمونوتراپی بر پایه سلول سخنرانی کرد. “رندی شکمن” (Randy Schakman)، برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۳ و استاد دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، با موضوع مرتب کردن پروتئین‌ها و RNA برای انتقال بین‌سلولی، به صورت آنلاین سخنرانی کرد.

آغاز به کار بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان
سخنرانی “رندی شکمن”، برنده جایزه نوبل در بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان

همزمان با برگزاری بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان، از برگزیدگان بیست‌ و یکمین جشنواره رویان نیز با حضور جمعی از مسئولان تقدیر خواهد شد.

رویکرد انتخاب ایرانیان غیرمقیم به عنوان برنده، برای اولین بار است که در جشنواره رویان اجرایی می‌شود و این موضوع در راستای اجرای سیاست‌های کلان نظام، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ریاست جهاد دانشگاهی و به منظور ایجاد زمینه مشارکت و همکاری ایرانیان مقیم خارج از کشور صورت می‌گیرد.

بر این اساس، پنج دانشمند ایرانی از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور – دکتر مهدی جای‌مند؛ دکتر ایمان شعبانی؛ دکتر مرضیه تولایی؛ پروفسور علی هنرآموز (کانادا)؛ دکتر امید ماشین‌چیان (سوئیس) – به عنوان برگزیدگان بیست‌ و یکمین جشنواره رویان معرفی شده‌اند که مراسم اهدای جوایز آنها تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا