اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتشکلهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنمحیط زیست

امکان فعالیت معدن‌کاران ایرانی در ۶ کشور آفریقایی و آمریکایی فراهم شد

در نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با توجه به بروز بلایای طبیعی از جمله زلزله اخیر شهرستان خوی و حضور و امدادرسانی خیرین معدن کار گفت: بهتر است از سوی خانه معدن ایران و مدیرکل بهره‌برداری معادن وزارت صمت، لیست و بانک اطلاعاتی معادن ایران در اختیار ستاد بحران کشور قرار گیرد تا از ظرفیت ماشین‌آلات معادن و کمک‌های خیرخواهانه فعالان این حوزه به موقع و در زمان مناسب با توجه به مختصات جغرافیایی وقوع حادثه اقدامات امدادرسانی لازم صورت پذیرد.

به اعتقاد او طرح هوشمندسازی معادن، امکان به کارگیری تجهیزات و کمک‌رسانی در این‌گونه حوادث را نیز بیش از بیش مهیا کرده و پوشش حمایتی لازم را ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این نشست، طرح کاشت یک میلیارد نهال توسط وزارت کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و ارگانهای محیط زیستی به بحث گذاشته شد و راه‌های همراهی و مشارکت معدن کاران بررسی شد.

بر این اساس مقرر شد با مطالعه اولیه و احصاء نظرات کارشناسی از سوی خانه معدن ایران و نظرخواهی از کمیسیون‌های مرتبط اتاق ایران، چگونگی همکاری با سازمان‌های دولتی و نحوه مشارکت بخش خصوصی و معدن کاران مشخص شود.

در این جلسه همچنین با اشاره به دستاوردهای جلسات کمیسیون معدن و وزارت خارجه در راستای توسعه فعالیت‌های فراسرزمینی معادن مطرح شد: امکان ایجاد ارتباط و فعالیت اقتصادی و معدنی در ۵ کشور آفریقایی و همچنین در کشور ونزوئلا فراهم شده است و این کشورها آماده سرمایه‌گذاری ایرانیان در حوزه معادن و پذیرای ورود معدن کاران ایرانی به کشورشان هستند. لذا کمیسیون نیز تلاش خواهد کرد با رصد قوانین و تسهیلگری در این زمینه، شرایط ورود و بهره‌برداری در این حوزه را فراهم آورد.

افزون بر این در این جلسه مطرح شد کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با توجه به اهمیت ورود ماشین‌آلات معدنی در توسعه و بهره‌برداری معادن استان‌های کشور با ورود ماشین‌آلات معدنی و استفاده از آن‌ها همانند ورود ماشین‌های سواری در مناطق آزاد کشور موافق بوده و در قالب درخواست و مکاتبه با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور، خواهان رسیدگی به این موضوع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا