تجارت

انباشت ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تن کالا در ۱۱ بندر

به گزارش روز سه شنبه از سازمان بنادر ودریانوردی «روانبخش بهزادیان» درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار کرد: تا پایان ۱۲ تیرماه سال جاری میزان کالاهای اساسی در ۱۱ بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر و خرمشهر، معادل ۴ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۳۷ تن است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه های روغنی است.

میزان تفکیکی کالاهای اساسی در بنادر ایران
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با میزان کالاهای اساسی به تفکیک بنادر، خاطرنشان کرد: در بندر امیرآباد ۳۷۵ هزار و ۵۱۲ تن، نوشهر ۲۰۶ هزار و ۲۵۶ تن، انزلی ۷۲ هزار و ۸۸۲ تن، امام خمینی (ره) ۳ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۲۰۷ تن، شهیدرجایی ۲۶۸ هزار و ۲۵۹ تن، چابهار ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ تن، آستارا ۵ هزار و ۱۲۸ تن، فریدونکنار ۹۴ هزار و ۲۳۶ تن، لنگه ۷۰ تن، شهیدباهنر ۱۲۶ تن و بندر خرمشهر ۳۳۳ تن است.

بهزادیان در مورد شناور کنار اسکله در بنادر کشور تا پایان ۱۲ تیرماه سال جاری، اظهار داشت: ۱۹ فروند شناور کنار اسکله با تناژ ۴۷۲ هزار و ۵۲۶ تن قرار دارند و ۲۸ فروند شناور نیز با تناژ یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۲۴ تن تا این تاریخ در لنگرگاه منتظر بودند.

وی در مورد تعداد کامیون خروجی از این بنادر، تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۷ کامیون با تناژ ۴۷ هزار و ۹۴۲ تن و تعداد ۷۵ واگن نیز با تناژ ۴ هزار و ۱۲۵ تن از بندر خارج شده اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بنادر هیچ توقفی در تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور رخ نداده و به گزارش سازمان بنادر، فعالیت بنادر تجاری کشور با وجود تحریم وکرونا بدون توقف ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا