اجتماعیاخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

بازار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی/ نگرانی سازمان غذا و دارو از لوازم آرایشی تقلبی

به گزارش تولیدآنلاین،سید حیدر محمدی؛ رئیس سازمان غذا و دارو امروز در چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا) اظهار کرد: بازار دارو امسال ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است اما بازار محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: امروزه بالغ بر ۱۸۵۰ شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده داریم اما بحث قاچاق اقلام آرایشی و بهداشتی یکی از دغدغه‌های ماست. محصولات تقلبی در حوزه آرایشی و بهداشتی برای ما نگران‌کننده است. اخیراً محصولات قاچاقی تقلبی افزایش یافته که باعث بروز عوارض و به خطر افتادن سلامت افراد می‌شود.

وی گفت: از سال ۹۷ از واردات مواد آرایشی و بهداشتی ممانعت شد و علی‌رغم اینکه تولید در این حوزه مطلوب بوده باید توجه داشت که نمی‌توانیم امکان رقابت را حذف کنیم. بخش کوچکی از بازار دارو را به واردات اختصاص داده‌ایم تا هم نیاز برخی مصرف‌کنندگان برای مصرف برندهای خارجی را مرتفع کنیم و هم امکان رقابت در حوزه فرآورده‌های دارویی ایجاد کنیم و در حوزه آرایشی و بهداشتی نیز باید این اتفاق رخ بدهد./ تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا