اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

با تصویب هیئت وزیران/ فهرست کالاهای سهمیه‌ای اعلام شد

مکمل و مواد افزودنی دام و طیور و خوراک آماده مخصوص دام، ماکیان و آبزیان در فهرست کالاهای سهمیه‌ای قرار گرفت و مشمول مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، هیئت وزیران به پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فهرست کالاهای سهمیه ای بند (ب) تبصره (۳) ماده (۵۶) اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۲/۲۴ به پیش نهاد شماره  ۲۰۱۴۹۴/۰۱/ص مورخ ۱۴۰۱/۵/۴  ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ب) تبصره (۳) ماده (۵۶) اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۴۰۰ – فهرست کالاهای سهمیه ای موضوع بند مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:

۱- فهرست کالاهای سهمیه ای موضوع بند (ب) تبصره (۳) ماده (۵۶) اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۴۰۰ به شرح زیر تعیین می شود:

الف- کالاهای وارداتی

۱- برنج و چای

۲-جو، ذرت ،کنجاله سویا و دانه های روغنی.

۳- مکمل و افزودنیهای دام و طیور، خوراک آماده مخصوص دام، ماکیان و آبزیان.

۴-دام سبک و سنگین گوشت ،قرمز ،کره حبوبات و تخم مرغ خوراکی

۵-سموم دفع آفات نباتی

ب – سایر کالاها اعم از وارداتی یا تولید داخل

۱- دارو

۲- واکسن

۳- تجهیزات بیمارستانی اعم از مصرفی و با دوام، دستگاههای پزشکی و دندان پزشکی و  تجهیزات سرمایه ای

۴- شیرخشک صنعتی و غیر صنعتی

۵- شکر قند، روغن آرد و گوشت

۶- لاستیک خودرو و روغن موتور

۷- کاغذ چاپ تحریر روزنامه و خمیر کاغذ

۸- بنزین نفت گاز (گازوئیل) نفت سفید گاز مایع نفت کوره و انواع سوخت هوایی  شامل سوخت جت (ای تی کا جی پی.۴).

۹- کود شیمیایی

۲- توزیع یا عرضه کالاهای موضوع این تصویب نامه در محل تخصیص سهمیه منوط به تأییدیه وزارتخانه مربوط است. 

۳- در صورت عدم اعطای تأییدیه توزیع یا عرضه کالاهای سهمیه ای در محل تخصیص ،سهمیه محل توزیع یا عرضه با رعایت تبصره (۳) ماده (۵۶) اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۴۰۰- توسط وزارتخانه مربوط اعلام می گردد.

۴- توزیع یا فروش کالاهای موضوع این تصویب نامه منوط به رعایت ضوابط ایمنی بهداشتی و قرنطینه ای و اخذ مجوزهای لازم در این خصوص از دستگاه های متولی است.

۵- توزیع یا عرضه کالاهای موضوع این تصویب نامه توسط خریدار صرفاً در محل اعلامی مطابق ترتیبات مقرر در این تصویب نامه صورت می پذیرد. در غیر این صورت توزیع یا عرضه آن مشمول ضمانت اجرای مقرر در تبصره (۴) ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۳۹۴ می باشد.

۶- فروش این کالاها مطابق ترتیبات مقرر در تبصره (۳) ماده (۵۶) اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۴۰۰-  و آیین نامه اجرایی آن صورت می پذیرد.

۷- اصلاحات لازم برای به روزرسانی فهرست کالاهای موضوع این تصویب نامه با پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب کار گروهی متشکل از وزرای امور اقتصادی و دارایی ،صنعت، معدن و تجارت جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،نیرو راه و شهرسازی، نفت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور می رسد. مصوبات کارگروه یادشده با رعایت ماده (۱۹) آیین نامه داخلی هیئت دولت قابل ابلاغ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا