اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتولید دانش بنیاندارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

مدیر عامل شرکت آرگون مدیکال ازتجاری‌سازی دستگاه لیزر متناسب با نژاد ایرانی خبر داد

صدرا سپهری با ارزیابی نژاد ایرانی، دستگاه‌های لیزری را در کشور بومی‌سازی کرده و توانسته است بخشی از بازار این دستگاه را در کشور کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،صدرا سپهری، مدیرعامل شرکت‌دانش‌بنیان آرگون مدیکال  ، با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۹ با ۵ نفر از متخصان لیزر، فوتونیک و الکترونیک آغاز به کار کرد، گفت: در کمتر از ۲ سال برای ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های طراحی‌شده در این شرکت، موفق به کسب مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و همچنین اخذ مدرک دانش‌بنیانی را از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اخذ کنیم.

سپهری، تمرکز محصولات تولیدی این شرکت را بر لیزرهای پوست، ترمیم مو و زیبایی عنوان و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های لیزر تولیدی این شرکت در ترمیم و درمان زخم‌ها، ترمیم لک‌های پوستی مادرزادی و همچنین کاهش اثرات ناشی از زخم‌ها کاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با تاکید بر اینکه هر تجهیزی باید بر اساس ویژگی‌های بومی همان منطقه تولید شود، ادامه داد: سایر کشورها دارای موهای بور و پوست روشن هستند، تجهیزات آنها در ایران کارایی پایینی دارند، از این رو ما با بررسی ایرانیان، دستگاه‌های لیزر بومی ایران را طراحی کردیم و توانستیم دستگاهی با کارایی بالا را به بازار عرضه کنیم.

وی فناوری استفاده شده در این دستگاه را لیزر دیودی عنوان کرد و یادآور شد: این دستگاه از سیستم‌های خنک و حفاظتی و ایمنی بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که در هنگام درمان، هیچ عارضه‌ای بر بیماران تحمیل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه به مدت یک سال در آزمایشگاه تحقیقاتی شهید بهشتی مورد آزمایشات بالینی قرار گرفته است و بر اساس نتایج آن، مجوزهای نهایی برای تجاری‌سازی این دستگاه را دریافت کردیم.

سپهری، قیمت رقابتی نسبت به نمونه‌های خارجی را از دیگر مزایای این دستگاه نام برد و اظهار کرد: این دستگاه تجاری‌سازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا