اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

تقدیر بزرگان صنایع کشور از مرتضی سلطانی”بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر”

جمعی از کارآفرینان به نام کشور در مجمع کارآفرینان کشور به مناسبت تولد بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر از مرتضی سلطانی تقدیر کردند.

این مراسم در مجمع کارآفرینان با حضور افرادی چون غلامعلی سلیمانی “بنیانگذارگروه سولیکو “(کاله)، محمدرضا دیانی ” گروه انتخاب الکترونیک” (اسنوا)،مهرزاد فردوس “مدیرعامل گروه ماموت”،دکتر سزاوار “نایب رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی گلرنگ و مدیرعامل ساب‌هلدینگ مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه”و رضا رضایی “موسس و مدیرعامل گروه آذین خودرو”برگزار شد و تابلویی منقش به والده ارجمند آقای سلطانی به ایشان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، مرتضی سلطانی در تاریخ دوم اردیبهشت سال ۱۳۳۹ متولد شد، تلاش های بی بدیل و خستگی ناپذیر وی دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی باعث شد وی به یکی از تاثیرگذارترین کارآفرینان ملی در کشور و چهره ماندگار صنعت کشور تبدیل شود.

تبدیل زرماکارون به یکی از قطب های ماکارونی در جهان و بستن راه واردات محصولات ماکارونی ترکیه ای به کشور و تبدیل ایران به صادرکننده این محصول را می توان از نقاط عطف عملکرد مرتضی سلطانی در حوزه صادرات دانست که منجر شد این کارآفرین به عنوان صادر کننده ممتاز کشور نیز معرفی گردد.

مرتضی سلطانی با راه اندازی و احداث پروژه عظیم پالایشگاه غلات زر، گام مهم دیگری در بی نیاز کردن کشور از واردات محصولاتی نظیر فروکتوز به عنوان ماده اولیه صنعت شیرینی و شکلات و سایر صنایع غذایی ایفا کرد.

با ظهور زرکام و راه اندازی پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات با استفاده از مواد اولیه ممتاز، در عرصه صنعت شیرینی و شکلات “کانفکشنری” در حال تصاحب بازارهای جهانی با محصولات و شکلات، ویفرهای ایرانی است، کاری که در صنعت ماکارونی موفق به انجام آن شد و اکنون به گواه مصرف کنندگان محصولات زرکام از نظر کیفی با محصولات و برندهای اول دنیا قابل رقابت است.

همه این افتخارات تنها بخشی از کارنامه این کارآفرین کشور است، فعالیت وی در حوزه نیرو محرکه، قطعه سازی و خودرو نیز نشان از علاقه وی به صنعت و پیشرفت کشور در تمام حوزه ها ست.

رسانه هم وظیفه خود می داند از زحمات و تلاش های دلسوزان کشور حمایت کند و ضمن تبریک تولد این ابرمرد و آرزوی سلامتی برای ایشان دست همه صنعتگران کشور که قلبشان برای توسعه ایران می تپد را می فشارد.

منبع: پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا