اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازاربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتشرکتهاصنعت و معدنلوازم خانگی

جذابیت سرمایه گذاری در سهام “انتخاب” به پشتوانه سودآوری سالانه

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد” تولیدآنلاین”،محمدحسین فهیمی با اشاره به حضور این گروه صنعتی در فرابورس به عنوان بزرگترین هلدینگ تولیدکننده لوازم خانگی ایران اظهار کرد: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه با نماد “انتخاب” با قیمت ۱۸,۷۱۴ ریال به ازای هر سهم عرضه اولیه شد.


وی افزود: بر اساس ابلاغ فرابورس، چهار درصد از سهام این شرکت در مرحله نخست عرضه شد و عرضه‌های بعد با توجه به شرایط بازار انجام می‌شود.


مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک افزود: این عرضه به روش ترکیبی (کشف قیمت توسط صندوق‌ها و عرضه به قیمت ثابت به سایر سرمایه‌گذاران) صورت گرفت و برنامه سهامدار عمده حمایت از سهم است به طوریکه قرار است، وجوه ناشی از عرضه اولیه در صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری قرار گرفته تا حداکثر حمایت از حقوق سهامداران خرد صورت گیرد و سبب خروج نقدینگی از بازار سرمایه نشود.


به گفته وی، بازارگردانی سهم از روز نخست آغاز شده و طبق برنامه ادامه خواهد داشت.


فهیمی در خصوص نسبت P/E (نسبت سود هر سهم به قیمت) گفت: براساس اطلاع رسانی انجام شده در کدال، سود گروه برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲معادل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و با در نظر گرفتن سود تقسیمی سال مالی ۱۴۰۱، نسبت P/E آینده‌نگر شرکت، معادل ۴ مرتبه خواهد شد.


وی اظهار کرد: این موضوع به معنای آن است که سرمایه‌گذاری در سهام “انتخاب” بدون در نظر گرفتن رشد قیمتی سهام شرکت و تنها با تکیه بر سودآوری و سود تقسیمی سال آینده، در مقایسه با بسیاری از گزینه‌های پیشرو بسیار جذاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا