آذربایجان شرقیاخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهاحمل و نقلصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

حل معضل فرسودگی ناوگان حمل و نقل نیازمند تدبیر ویژه است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به اهمیت ویژه سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی گفت: در بسیاری از کشورها همچون ترکیه یک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری وجود دارد که با تمام وجود در خدمت سرمایه‌گذاران بوده و برای کاهش موانع آنان تلاش می‌کنند.

یونس ژائله در نود و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: سال‌ها قبل، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در اختیار اتاق تبریز بوده و پنجره واحدی در جهت رفع نیازهای این سرمایه‌گذاران مستقر شده بود. این مرکز توانسته بود وظیفه جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع سر راه آنان را به‌خوبی انجام دهد که در آن دوره، جذب سرمایه خوبی نیز در استان شکل گرفت.

ژائله با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شورای گفت‌وگو برای پیشبرد این هدف و تسهیل راه برای سرمایه‌گذاران گفت: با توجه به وجود تحریم و فشارهای اقتصادی باید سعی در بهبود شرایط اقتصادی کشور در داخل داشته باشیم.

او افزود: استان‌های دیگر توانسته‌اند مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را فعال کرده و در حال جذب سرمایه‌گذار هستند که باید شاهد پیشبرد این امر در استان آذربایجان شرقی نیز باشیم.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به دستور جلسه اول این نشست با عنوان «بررسی مشکلات اسقاط، واردات و ترخیص کشنده‌ها و کامیون‌های سنگین» گفت: استان ما از جمله فرسوده‌ترین ناوگان‌های حمل‌ونقلی کشور را دارد و عمر برخی کامیون‌ها در آن به بالای ۴۵ سال می‌رسد که باید در راستای رفع مشکلات موجود در این حوزه تلاش شود.

ژائله با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان حمل‌ونقل کشور، حل این مشکل را نیازمند تدبیر ویژه دانست.

او همچنین در خصوص دیگر دستور جلسه این نشست با عنوان «بررسی مراتب اعتراض واردکنندگان به رویه‌های اخذ ۱۰ درصد کرایه حمل از ناوگان خارجی» نیز گفت: اعتراض واردکنندگان بر این است که واردات ناوگان حمل‌ونقل، دارای سختی و موانع زیادی است و در این میان پرداخت ۱۰ درصد کرایه حمل نیز علاوه بر زیان به واردکننده، سبب وارد آمدن ضرر به مصرف‌کننده خواهد شد./اتاق تبریز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا