اخباربرگزیدهاهم اخباربازارتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریفن آوری و ارتباطات

دسترسی سریع به کالا و خدمات از طریق فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،ناصر چمنی ، درباره ضرورت توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در کشور گفت: امروز از طریق اقتصاد دیجیتال مشاغل جدیدی به وجود می آید و بسیاری از کشورها در جهت اقتصاد دیجیتال سرمایه‌گذاری بسیاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: تغییر و تحولات اقتصاد دیجیتال با سرعت و شتاب بسیاری درحال رخ دادن است و ما نیز باید سهم خود را از این بازار بگیریم ولی توسعه اقتصاد دیجیتال نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌هایی است که مقدمه آن تغییر برخی سیاست‌هاست.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه برای موفقیت در بازار اقتصاد دیجیتال باید سیاست‌ها در این حوزه تعریف شود، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال دنیای بدون مرز است و نمی توان برای چنین بازاری محدودیت ایجاد کرد.

چمنی افزود: امروز پرداخت قبض و خرید بلیت تا شارژ کارت مترو همه در بستر اینترنت شکل می‌گیرد، بنابراین بدون مرزبندی در بازارهای دیجیتالی و اینترنتی باید سهمی که دنیا از این بازار کسب کرده نصیب خود کنیم همچنان که امروز از طریق اپلیکیشن “آمازون” می توان در سرتاسر جهان کتاب خرید، مشاوره گرفت و انواع کالاها را سفارش داد.

وی در پایان توسعه اقتصاد دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بخش را موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها از جمله حمل و نقل و مصرف سوخت و افزایش راندمان کار و دسترسی سریع تر به کالا و خدمات دانست و گفت: امروز شاید خرید از بازار روز یا ماندن در صف نانوایی متحمل هزینه و صرف وقت باشد ولی از طریق فضای مجازی و اینترنت می‌توان در کمترین زمان کالای مورد نیاز خود را سفارش داد و تحویل گرفت./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا