اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و واردات

دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و عراق تا پایان امسال

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،«یحیی آل اسحاق» با بیان اینکه هدف گذاری مبادلات ایران و عراق تجارت ۲۰ میلیارد دلاری است، اظهار کرد: عزم فعالان اقتصادی در این زمینه با اهداف مسوولان دو کشور همراه بوده است و تاکنون نیز تجاربی مانند ۱۴ میلیارد دلار تجارت در سال را به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به افت و خیزهای تجارت میان دو کشور تاکید کرد: یکی از دلایل افت آمارهای تجاری نسبت به سال گذشته، کاهش تجارت جهانی بوده که در ایران نیز اثر داشته و از سوی دیگر حذف آمارهای صادرات برق و انرژی از تجارت با عراق موجب تغییر در ارقام شده است.

مشکلات تجاری میان ایران و عراق حل شده است

آل اسحاق با بیان اینکه ممنوعیت صادرات و واردات برخی کالاها در قوانین دو کشور نیز مزیت بر علت برای تغییر در آمار تجاری شده است، تصریح کرد: تلاش‌ها به‌گونه‌ای بوده که تا پایان سال به رقم ۱۰ میلیارد دلار تجارت با این کشور دست یابیم که بهبود عملکرد بر این موضوع تاکید دارد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه مشکلات تجاری میان دو کشور حل شده است، اظهار داشت: آهنگ مبادلات نشان از رشد تجارت ایران و عراق دارد و وضعیت به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران، خاطرنشان کرد: ۹ محور در این بخش مورد توجه قرار گرفت که بخشی از آن سیاسی و امنیتی بود، اما سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های نفتی در بخش اقتصادی در این سفر مطرح شد؛ از سوی دیگر تغییراتی در روند صادرات نیز مورد توجه قرار گرفت.

آل اسحاق گفت: در مجموع ایران و عراق برای بهبود روابط و تغییر شرایط پولی و بانکی توافق کردند تا بانک‌های مرکزی دو کشور وضع موجود را تسهیل و مشکلات را مرتفع کنند./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا