اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

دکتر سعید ترکمان،جایزه ملی تعالی صنعت را دریافت کرد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد-سعید ترکمان، بنیانگذار شرکت طب پلاستیک و یکی از دو برنده جایزه ملی تعالی صنعت نسل ۴ پشت تریبون قرار گرفت و برای دقایقی در باب اهمیت نوآوری در دستیابی به توسعه صنعتی سخن گفت.

او همپوشانی دانش و نیروی جوانی در شرکت های دانش بنیان همراه با همت و تلاش پدران کارآفرین را اکسیر تولد ققنوس اقتصاد ایران توصیف کرد و گفت: این هم افزایی می تواند مام میهن را به اقتصاد نوآورتر مزین سازد. امیدی که امکان پذیری آن در بازخوانی سه انقلاب صنعتی گذشته نهفته است. گویی امید به آینده ایران از خاکستر دشواری های تاریخی و ویرانی های اقتصاد دولتی غیرپاسخگو، از درون واحد های درهم شکسته بخش خصوصی رانت جو و نهادهای مدنی منفعل متولد می شود و آنگاه، ظهور دولت تسهیل گر و پاسخگو و بخش خصوصی ققنوس گون و نهادهای مدنی مشارکت پذیر، ایران را به سر منزل توسعه صنعتی خواهد رساند.

 ترکمان افزود: اگرچه دستیابی به حکمرانی اقتصادی صحیح نیاز به اصلاحات عمیق، انفجاری و مستمر و تلاش در جهت تعدیل تنش های سیاسی و اقتصادی و کاهش تحریم ها دارد و البته این اصلاحات مطالبه بخش خصوصی تلقی می شود اما به آن معنی نیست که امیدواری به دورنمای اقتصاد ایران در آیینه نوآوری به حاشیه رانده شود. آن هم در شرایطی که ایران، تنش های بسیار بزرگی را از سرگذرانده است. تاریخ نشان داده امیدواری همچون خون در رگ های ایران نهفته است و این امیدواری از این مرز و بوم دریغ نخواهد شد.

گفتنی است شرکت طب پلاستیک نوین به عنوان بزرگترین تولیدکننده ظروف یکبار مصرف پلیمری کار خود را از سال ۱۳۷۷ در شهرستان شاهرود آغاز کرده است.

طب پلاستیک به عنوان تولید کننده و صادر کننده برتر ملی، محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور از جمله عراق، امارات، ترکیه، کویت ، روسیه ،آلمان و قطر صادر می‌نماید.

گفتنی است در افتخاری دیگر در مراسم معرفی ۵۰۰ شرکت برتر، شرکت طب پلاستیک در بین ۲۸۰ شرکت برتر ایران قرار گرفت که مشروح این خبر متعاقبا در پایگاه خبری تولید و اقتصاد منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا