اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننساجینمایشگاه و رویدادتجاری

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنعت چاپ: حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکان‌پذیر نیست

بابک عابدین با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ، گفت که حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی، در نشست خبری نمایشگاه آینده صنعت چاپ با بیان اینکه دومین نمایشگاه ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مشارکت شرکت چینی «چن‌مینگ» به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در دنیا و توجه به حضور شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان از ویژگی‌های این رویداد بین‌المللی است. امسال تمرکز ویژه‌ای بر حضور جامعه دانشگاهی و افراد دانشگاهی داشتیم زیرا هدف اصلی ما انتقال دانش به بدنه چاپ و نزدیک کردن دانشگاه و صنعت است، به همین منظور تور بازدید و حضور در نمایشگاه برای دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این رویداد امسال در دو طبقه مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مجموعه ایران مال برگزار می‌شود، در بخشی از این نمایشگاه، فعالان حوزه ماشین‌آلات چاپ حضور دارند و در فضایی به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع تولیدات‌ خود را به نمایش می‌گذارند. غرفه‌گذاران این سالن در فضایی به وسعت ۷۰۰۰ مترمربع به عرضه محصولات چاپی و ملزومات تولیدی چاپی می‌پردازند و در این سالن تولیدات مواد مصرفی و خدمات سخت‌افزار و نرم‌افزار حوزه چاپ و بسته‌بندی نیز ارائه خواهد شد.

عابدین از اختصاص فضا برای پاویون نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان صنعت خبر داد و گفت: در این بخش امکانات ویژه‌ای برای فعالان دانش بنیان در نظر گرفته شده است. در این زمینه تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه حمایت کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با بیان اینکه کار خود در حوزه بازاریابی بین‌المللی را با حضور در نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی آغاز کردیم، از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز کارهای انجام دادیم تا در جوامع بین‌المللی این رویداد را معرفی کنیم، تاکید کرد: در تعامل با وزارت امور خارجه ایران نیز توانستیم با سفارتخانه‌ کشورهای مختلف ارتباط بگیریم و علاوه بر جلسات حضوری، از هیئت‌های تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم، در این راستا در بخش بین‌الملل هیئت تجاری فعالان چاپ و بسته‌بندی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به مذاکره با مراکز تجاری ایران کامرون، ایران غنا و … گفت: در ادامه فعالیت‌های اطلاع رسانی با ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بسته‌بندی جهانی و ۱۳ کمیته مشترک خارجی، همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران ارتباط گرفتیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور ناشران در این رویداد نیز گفت: یکی از محورهایی که در نمایشگاه ایفپکس بر روی ‌آن تمرکز کرده‌ایم دیپلماسی فرهنگی است، فعالان حوزه نشر در بخش صادرات حضور پررنگی دارند.

عابدین همچنین به حضور یکی از شرکت‌ها ایتالیایی فعال در حوزه بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور برندهای معتبر جهانی در این رویداد به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی می‌کند، ما تلاش داریم در کنار نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی، این رویداد را جهانی کنیم و برنامه‌مان این است که حداقل ۳۰ درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهایی اختصاص داشته باشد.

به گفته وی «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» شعار این دوره از نمایشگاه است، که نشانی از طلوع آفتاب و جهش یوزپلنگ است و شعار امسال هم کامل کننده این نماد است.

وی ادامه داد: برای صادرات محصولات‌مان به بازارهای جهانی باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم، حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکان‌پذیر نیست./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا