اقتصاداهم اخباربانک، بیمه و بورسصنعت و معدننشریه همگام با صنعت

رشد ۳۶۸ درصدی صدور ضمانت‌نامه محقق شد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین) به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، آمارهای منتشر شده از عملکرد خردادماه نشان می‌دهد که مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادر شده در خردادماه سال ۱۴۰۰ رقمی حدود بر سه هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است که در خردادماه سال جاری به ۱۷ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال صعود کرده است.

 همچنین مانده منابع کل بانک تا پایان خرداد ماه به رقمی معادل  434 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به خردادماه سال گذشته رشد ۵۲ درصدی را تجربه کرده و درآمدهای بانک از ۱۰ هزار میلیارد ریال در خردادماه سال ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در خردادماه سال جاری رسیده و رشدی ۵۸ درصدی داشته است و مانده منابع موثر بانک نیز رشد ۵۷ را در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

پست بانک ایران در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۶ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سراسر کشور تسهیلات پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین نسبت کل مطالبات به تسهیلات بانک در همین بازه زمانی، با ۲۵ درصد رشد منفی از  5/1 درصد به ۳/۸درصد نزول کرده است.

 بر اساس این گزارش، منابع باجه‌های بانکی روستایی بانک با رشد ۶۵ درصدی از رقم ۱۸۲ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در خردادماه سال گذشته به ۳۰۲ هزار میلیارد ریال در خردادماه سال جاری صعود کرده است. همچنین طی سه ماه ابتدایی سال جاری، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، تعداد خدمات ارزی بانک رشدی ۸۱ درصدی را تجربه کرده است و مبلغ این خدمات، از ۷۵ میلیون یورو به ۱۵۲ میلیون یورو افزایش داشته که رشد ۸۹ درصدی را برای پست بانک ایران رقم زده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا