اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتخوزستاندسته‌بندی نشدهصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان :جزئیات تولیدات صنعتی و خوراکی خوزستان در سال گذشته

حمیدرضا فلاح گفت: رونق تولید در استان خوزستان بر بهبود شرایط اقتصادی کشور تاثیر مثبت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،حمیدرضا فلاح، با اشاره تولید محصولات صنعتی در خوزستان در یکساله ۱۴۰۱ اظهار کرد: در استان خوزستان در سال ۱۴۰۱ عملکرد تولید در بخش‌های مختلف صنعتی و خوراکی بسیار مطلوب بود و تولیدکنندگان توانستند علی رغم چالش‌ها به خوبی تولید داشته باشند.

وی افزود: در بخش صنعت فولاد بیش از ۴ میلیون و ۱۲۸ هزار تن تولید انجام شده است. همچنین در حوزه محصولات فولادی نیز ۲ میلیون و ۷۴۵ هزار تن کالا در خوزستان تولید شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بیش از ۴ میلیون و ۸۹۲ هزار تن سیمان در یکساله ۱۴۰۱ در خوزستان تولید شد. همچنین بیش از ۹۷ هزار تن روغن خوراکی و بیش از ۲۹ هزار تن الکل در سال گذشته در استان تولید شده است.

فلاح عنوان کرد: سال گذشته همچنین تولید بیش از ۱۶۰ هزار مترمکعب نئوپان و ۷۵ هزار تن کربن صنعتی در استان ثبت شده است. در این بازه زمانی تولید ۵۷ هزار تن کاغذ انجام شده است.

وی ادامه داد: خوزستان یک استان مهم صنعتی و راهبردی برای کشور است و همه تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این است تا شرایط بهتر برای واحدهای تولیدی در جهت تولید هر چه بهتر و بیشتر و رونق اقتصادی در استان محقق شود.

رییس سازمان صمت خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: رونق تولید در استان خوزستان بر بهبود شرایط اقتصادی کشور تاثیر مثبت دارد. در این زمینه از دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک ها و استانداری درخواست داریم در این راه از صنایع استان حمایت کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا