اقتصاداقتصاد و تجارتبازاربانک، بیمه و بورستجارتتشکلهاخودروصنعت و معدنصنعت ومعدن

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر: قیمت‌های کف بازار افزایش نمی‌یابد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، شرکت‌های تایرساز داخلی از روز شنبه ۱۳ اسفند ماه هر یک در نامه‌هایی جداگانه اما با یک مضمون و متن مشخص اعلام کرده‌اند که از تاریخ امروز، قیمت محصولات تولیدی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.  

در متن نامه‌ شرکت‌های تایرساز داخلی آمده است:

با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از نرخ مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه‌ها، طبق محاسبات انجام شده، در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ فروش محصولات تولیدی به میزان ۲۰ درصد از تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ افزایش پیدا می‌کند.

البته گفتنی است که نامه یکی از شرکت‌ها مربوط به روز گذشته است و طبق آنچه که اعلام کرده است: نرخ فروش انواع محصولات تولیدی این شرکت از تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در مجموع به میزان‌ ۱۵ درصد افزایش یافته است.

در این رابطه، مصطفی تنها – سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر- اظهار کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم، به‌ سبب افزایش شدید هزینه‌های تولید از قیمت مواداولیه داخلی گرفته تا نرخ ارز، مبنای محاسبه سود، دستمزدها، عوارض گمرکی و…، شرکت‌های تایرساز قیمت تایرهای رادیال سواری را ۲۰ درصد افزایش داده‌اند.

وی تصریح کرد: اما در ترتیب فروش و توزیع هم به موازات، بنا بر هماهنگی‌های انجام شده با ستاد تنظیم بازار، تغییرانی داده شده تا فاصله تولیدکننده و مصرف کننده کاهش پیدا کند و عملا قیمت‌های جاری کف بازار نه تنها افزایش نداشته باشد، بلکه کاهش هم پیدا کند.

تنها خاطرنشان کرد: البته برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که بخش قابل توجهی از محصولات به خواست ستاد تنظیم بازار از طریق پلتفرم‌های تجاری (سایت‌های فروش رسمی) در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

این مقام صنفی-صنعتی تاکید کرد: در شرایط کنونی به دلایل مختلف، عملا در کف بازار قیمت جاری و عملی تا دو برابر و بعضا بیش از دو برابر قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد؛ با این تمهیدات صورت گرفته، تایر تا حدود ۸۰ در صد ارزان‌تر می‌تواند در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد؛ ضمن اینکه از زیان‌دهی کارخانه‌ها نیز پیشگیری خواهد شد که طبیعتا به تلاش بیشتر صنایع برای افزایش تولید و عرضه منجر خواهد شد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا