فن آوری و ارتباطات

عدم تغییر متناسب تعرفه‌ها با هزینه‌ها مانع سرمایه‌گذاری مخابرات در زیرساخت‌ها شده است

محمد علی یوسفی زاده-مدیرعامل شرکت آسیاتک- در نشست «نقش شرکت مخابرات ایران در نوآوری صنعت ICT در مسیر توسعه» که در ادامه سلسله نشست‌های شرکت ملی مخابرات برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح تعرفه همراه با همکاری تمام نهادهای برنامه‌ریز باید هر چه سریعتر اتفاق بیفتد و مشترکین نیز بهتر است از این مورد استقبال کنند؛ چرا که به نفع تمام حوزه ارتباطات است.

وی با تاکید بر همکاری های گسترده آسیاتک و شرکت مخابرات ایران گفت: باید در مورد تعرفه ها بلندمدت فکر کنیم و در نهایت به آینده‌ای با دنیای پیشرفته و همگام با سطح برتر جهانی و تسهیل‌گری‌های بهتر در دنیای دیجیتالی شده امروز برسیم.

یوسفی زاده همچنین اهمیت سرمایه گذاری در لایه زیرساخت و دسترسی شبکه مخابرات را اعلام کرد و افزود: منطقی شدن تعرفه ها پیش نیاز ورود به توسعه زیرساختی ارتباطات ثابت است و در مراحل بعدی، سرمایه گذاری همه جانبه ای با کمک تمام بازیگران صنعت مخابرات کشور لازم است.

وی با بیان اینکه عدم تغییر متناسب تعرفه‌ها با هزینه‌ها، مانع سرمایه‌گذاری مخابرات در زیرساخت‌ها شده است، تشریح کرد: با توجه به عدم تغییر متناسب تعرفه ها با رشد هزینه ها و نیازهای سرمایه گذاری لازم، شرکت مخابرات ایران در ارتقای تجهیزات و شبکه با مشکلاتی مواجه است که به شرکت های همکار هم منتقل می شود و این موضوع یکی از عوامل اصلی پیرامون کیفیت اینترنت ثابت است.

وی نقش شرکت مخابرات ایران را در پیشبرد صنعت آی سی تی و پیمودن مسیر توسعه فناوری کشور غیرقابل انکار دانست و افزود: خدمات تلفن ثابت به ویژه در حوزه تجاری نیاز به تغییرات دارد و به نظر ما با توجه به اینکه شبکه زیرساخت ثابت، برای تمام شبکه ها اعم از ارتباطات ثابت و سیار مهم است، بهتر بود بخش ثابت و سیار مخابرات از هم جدا نمی شدند.

یوسفی زاده ادامه داد: اکنون با انباشتگی روزافزون در بخش ارتباطات سیار مواجه شده ایم و اهمیت حوزه ارتباطات ثابت مجددا مشخص شده و نقش زیرساختی آن حتی در ارتباطات سیار و نسل های پیشرفته، لزوم توسعه آن را گریزناپذیر ساخته است.

او در ادامه سخنانش بیان کرد: این اصلاح، باید سریع و در راستای ورود شرکت مخابرات ایران به بنیان های امروزی دنیای دیجیتال در مقیاس جهانی باشد، زیرا عدم ورود مخابرات به فازهای جدیدتر، علاوه بر تاثیر بر مشتریان، بر شرکت های همکار همانند آسیاتک اثرگذار است.

وی گفت: زنجیره ای از خدمات توسط شرکت های ارتباطی اعم از زیرساخت و مخابرات و شرکت های همکار برای دسترسی انتهایی مشتری ارائه می شود که تحول در هر یک از این بخش ها، کیفیت ارتباط را به نحو قابل توجهی بهبود می بخشد.

به گفته یوسفی زاده، نیاز استفاده از اینترنت هر روز بیشتر می‌شود و همین موضوع و عدم توسعه های لازم متوازن با این نیاز باعث شده که در بعضی مواقع و یا مکان ها مشکلاتی باشد که در کل، سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه مطلوب به نظر نیاید.

وی اشاره کرد: مسائل زیادی وجود دارد که اگر سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه در وضعیت مطلوبی نباشد، ارتباط مناسبی برقرار نمی شود که یکی از مهم‌ترین آنها، مسائل شرکت مخابرات در نیاز به نوسازی تجهیزات شبکه و فنی است، زیرا این شرکت، زیرساخت گسترده ای برای اپراتورهای موبایل و ثابت را ارایه می دهد.

او تاکید کرد: تکنولوژی شبکه دسترسی نیاز به تغییر دارد و با توجه به عدم تغییر متناسب تعرفه ها با رشد هزینه ها و نیازهای سرمایه گذاری لازم، این اتفاق به نحو مناسبی تاکنون ممکن نشده است.

یوسفی زاده افزایش مصرف دیتا را نیز یکی از مهم ترین چالش ها و فرصت ها دانست و گفت: امیدوار هستیم با همکاری مجموعه مخابرات و وزارت ارتباطات، پوشش دسترسی مبتنی بر فیبر نوری هر چه سریع تر تسهیل شده و تمام مشتریان در سراسر کشور از اپراتورهای مختلف، بهترین خدمات را دریافت کنند./ ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا