اخباربرگزیدهاهم اخبارتشکلهاحمل و نقلخودروصنعت و معدنمجلسگفتگو و مصاحبه

شکست حوزه تولید با بی توجهی سیستم بانکی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه بی توجهی به ارایه تسهیلات در حوزه تولید این بخش را با شکست مواجه خواهد کرد، گفت: بی توجهی به حمایت از تولید عوارض خود را در بخش اشتغال،تورم و غیره داشته و بسیاری از بخش های مرتبط را با تنش مواجه خواهد کرد.

به گزارش جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگارما با بیان اینکه شبکه بانکی باید بیش از پیش منابع خود را در خدمت تولید بگیرد، گفت: اکنون شبکه بانکی با محدودیت هایی مواجه شده اما زمانی که این کمبودها وجود نداشت نیز سنگ اندازی بانک ها در مسیر حمایت از تولید وجود داشته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بی توجهی به ارایه تسهیلات در حوزه تولید این بخش را با شکست مواجه خواهد کرد، افزود: بی توجهی به حمایت از تولید عوارض خود را در بخش اشتغال،تورم و غیره داشته و بسیاری از بخش های مرتبط را با تنش مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بارها در خصوص ضرورت اجتناب شبکه بانکی از بنگاه داری تاکید شده است، تصریح کرد: فروش اموال مازاد از سوی بانک ها بسیاری از گره ها در حوزه تسهیلات دهی را باز خواهد کرد.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی باید با بنگاه داری شبکه بانکی مقابله کرده و برخوردهای سلبی با آن ها در صورت بروز تخلف داشته باشد، گفت: فروش اموال مازاد می تواند بسیاری از بهانه های پیش روی شبکه بانکی برای سنگ اندازی د مسیر ارایه تسهیلات را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ضعف اطلاعاتی از سوی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در خصوص میزان اموال مازاد شبکه بانکی، افزود: وقتی اطلاعات دقیقی در این باره وجود نداشته باشد فشار برای تسهیلات دهی با تکیه بر اموال مازاد راه به جایی نمی برد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ذکر این نکته در خصوص شبکه بانکی خالی از لطف نیست که آن ها اراده ای برای فروش اموال مازاد خود و تسهیلات دهی ندارند، تصریح کرد: پایبند شدن شبکه بانکی به ارایه تسهیلات ارزان به بخش تولید اهرم فشار قدرتمندی لازم دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حمایت از تولید نباید تفاوتی میان بخش خصوصی یا دولتی باشد و باید حمایت های همه جانبه زمینه تولید با کیفیت را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا