اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیسلامتصادرات و وارداتصنعت و معدن

فعلا نیازی به واردات سرم نیست

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، ناصر ریاحی اظهار کرد: در حال حاضر در ایران چند کارخانه بزرگ تولیدکننده سرم وجود دارد که در شهرهایی مانند تهران، مشهد، تبریز و شیراز فعالیت می‌کنند و در طول سال‌های گذشته نیاز کشور با استفاده از همین تولیدات تامین شده است.

به گفته وی، در سال‌های گذشته هیچ برنامه‌ای برای واردات سرم وجود نداشته و در حال حاضر نیز با استفاده از همین توان داخلی امکان تامین نیازها وجود دارد و طرحی برای واردات سرم در دستور کار نیست.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران همچنین گفت که در سال‌های اخیر تنها در یک دوره کوتاه به دنبال گزارش شدن برخی کمبودها واردات سرم از سوی برخی شرکت‌ها انجام شد اما پس از آن دیگر وارداتی صورت نگرفت.

ریاحی با بیان اینکه اگر کمبودی وجود دارد باید نهادهای ذی ربط اطلاعات مربوط به آن را منتشر کنند، توضیح داد: چندی قبل خبرهایی از کمبود یکی از پلاستیک‌های به کار رفته در تولید سرم منتشر شد و این پلاستیک نیز از سوی پتروشیمی‌های داخل کشور تولید و تامین می‌شود اما این موضوع نیز در حال حاضر از سوی مسئولان رد شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این صحبت نیز مطرح شده که تولید سرم کمبود نداشته و صرفا مشکلاتی در توزیع آن وجود داشته است که باید دید در روزهای آینده چه تغییراتی در این حوزه به وجود خواهد آمد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا