اخباربرگزیدهاستان هااقتصاد و تجارتتشکلهاتولید دانش بنیانخوزستانصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنهمایش و نمایشگاه

لزوم سرعت بخشی به بومی‌سازی قطعات / به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنیم

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، وجیه‌الله جعفری در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید به پروژه های فولادی که در کشور در دست اجرا هستند سرعت بخشیده شود و همچنین صنایع پایین دستی این صنایع نیز فعال شوند.

وی افزود: در زنجیره فولاد از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم به شکلی که ظرفیت ۴۵ میلیون تنی ایجاد شده و حدود ۳۰ میلیون تن تولید داریم.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: امروز در بخش آلومینیوم، مس و ذخایر معدنی رتبه های بسیار بالایی در جهان داریم. افرادی در این حوزه ها فعالیت داشته اند تا به این رتبه ها برسیم و اکنون نیز باید نگاه توسعه ای به این حوزه ها داشته باشیم.

جعفری با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در بحث اشتغال، تولید و دانش بنیان عنوان کرد: برای اینکه روی پای خودمان بایستیم باید به شکلی فعالیت کنیم تا استقلال، اقتصاد مقاومتی، تاب آوری و بازدارندگی را در صنعت ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: باید زمینه اشتغال را برای نیروی انسانی توانمند کشور فراهم کنیم و این نکته ای است که باید به آن توجه کنیم. امروز در زنجیره فولاد در بحث بومی سازی قطعات اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه باید به بحث بومی سازی قطعات سرعت داده شود، گفت: باید به سمتی برویم که شرکت ها در طراحی از صفر تا ۱۰۰ یک محصول را انجام دهند. باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد کنیم و کمک کنیم تا این اتفاق بیافتد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا