اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتحمل و نقلخودروصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیر عامل مگاموتور:موتور ۱۶ سوپاپ مگاموتور نیمه دوم سال وارد بازار می شود

کیومرث مبلغ ناصری گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بخشی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا با موتور ۱۶ سوپاپ مگاموتور وارد بازار می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،کیومرث مبلغ ناصری گفت: راه اندازی و افتتاح این خط حاصل تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی، عزم راسخ، اراده و تفکر مهندسی به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه است.

او افزود: در پی حمایت گروه خودروسازی سایپا با تغییر و ترکیب خطوط تولید موجود تحریمی، موتوری به مراتب با کیفیت‌تر و مدرن‌تر به نام ME۱۶ ظرف مدت ۸ ماه در مدار تولید قرار گرفت.

مبلغ ناصری تاکید کرد: تولید و افتتاح این خط با عمق ساخت داخل بیش از ۹۰ درصد، وابستگی به واردات را نیز کاهش داده است؛ همچنین این اقدام ارزشمند ضمن بی اثر کردن تحریم ها، سرمایه گذاری راکد را نیز به مولد ثروت تبدیل کرده است و نشان دهنده استعداد و ظرفیت بالای علمی و فنی متخصصان و مهندسان مگاموتور است.

او در ادامه به نتیجه این موفقیت اشاره کرد و گفت: حاصل این رویکرد ورود به نسل جدید موتور‌ها و تولید اولین موتور ۱۶ سوپاپ به عنوان یکی از نیاز‌های گروه خودروسازی سایپا است.

مدیرعامل مگاموتور افزود: ارز بری تولید این محصول با اتکا به زنجیره تامین داخل کشور به شدت کاهش یافته است و همچنین افزایش توان تولید موتور روزانه به بیش از ۶۰۰ دستگاه از دیگر نتایج این پروژه است که به ظرفیت‌های تولید گروه خودروسازی سایپا افزوده می‌شود.

او به ویژگی مدرن‌ترین خط مونتاژ موتور کشور اشاره کرد و گفت: دارا بودن ویژگی‌های فنی و کیفی ممتاز، خطا ناپذیر بودن فرآیند‌های کلیدی و دقت‌های کیفی به همراه اتوماسیون سطح بالا از دیگر ویژگی‌های این خط است.

مبلغ ناصری گفت: محصول تولید شده توسط مگاموتور در حال سپری کردن آزمون‌های تست بر روی خودرو است که پس از اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذی صلاح با سرعت به تولید انبوه خواهند رسید.

او گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بخشی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا با موتور ۱۶ سوپاپ مگاموتور وارد بازار می‌شود.

مدیرعامل مگاموتور در پایان به بازار‌های هدف این محصول اشاره کرد و گفت: موتور تولید شده یک محصول به روز و شناخته شده در دنیا است که از استاندارد‌های سطح بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل بازار‌های صادراتی بسیار خوبی برای این محصول پیش بینی می‌شود از جمله یکی از این بازار‌های هدف، کشور روسیه است./باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا