اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتخوزستانصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: آغاز به کار مجدد سیلوی تاریخی “آذرپیکان” اهواز

امید جهان نژادیان از آغاز به کار مجدد سیلوی تاریخی اهواز (شهید آذر پیکان) خبر داد و گفت: این سیلو اکنون در حال ذخیره سازی گندم است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،امید جهان نژادیان اظهار کرد: با توجه به حجم گندم خریداری شده در خوزستان و نیاز به فضای مناسب برای نگهداری گندم، سیلوی تاریخی اهواز (شهید آذر پیکان) مجددا آغاز به کار کرد.

بنای صنعتی سیلوی اهواز که به عنوان اثر شاخص شهر اهواز در تاریخ معاصر و شکل‌گیری اهواز مدرن از آن یاد می‎شود در سال ۱۳۹۷ با تأیید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی با شماره ۳۲۱۶۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: این اقدام و فعالیت مجدد سیلوی اهواز با هدف افزایش ظرفیت انباری استان و نگهداری گندم خریداری شده از کشاورزان در فضایی مطلوب و مناسب انجام شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به ظرفیت ریلی این سیلو گفت: سیلوی شهید آذر پیکان اهواز با قرار گرفتن در مدار حمل و نقل ریلی به شبکه سراسری ریلی متصل است و این مساله ظرفیت خوبی برای جابجایی محصولات انبارشده در سیلو است.

سیلوی اهواز در سال ۱۳۱۵ شمسی طراحی و احداث ساختمان آن در سال ۱۳۱۷ شمسی آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۱۹ شمسی با هزینه پانزده میلیون ریال به پایان رسید. این سیلو با قدمتی ۸۳ ساله در ساحل غربی رود کارون و در حریم این رودخانه قرار دارد و محل نگهداری و ذخیره‎سازی غلات (خصوصا گندم) است.

جهان نژادیان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت ریلی تاکنون ۲ محموله گندم از سیلوی تاریخی اهواز به سیلوهای خارج از استان فرستاده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۸۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این خصوص به کشاورزان پرداخت شده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا