اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصنایع دستیصنایع دستیصنعت و معدنفارس

مسائل بیمه‌ای از دغدغه‌های جدی تولید کنندگان صنایع دستی

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،حمیدرضا ذوالانواری دربرنامه تابلوی صادرات رادیو اقتصاد افزود: موضوع بیمه برای شاغلان و فعالان صنایع دستی در امنیت شغلی، اجتماعی و همچنین تامین معاش و انگیزه تولید آنان بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است بر این اساس، می‌طلبد مسئولان به این مهم توجهی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز در آمد کارگاه‌های تولید صنایع دستی در کشور ناچیز است، گفت: ضرورت ایجاب می‌کند با توجه به اهمیت موضوع صنایع دستی از فعالان و شاغلان این عرصه به معنای واقعی حمایت شود.

این عضو انجمن صادرکنندگان صنایع دستی ایران افزود: صنایع دستی کشور تجلی فرهنگ و هویت مردمان این سرزمین و ریشه در تمدن ایران دارد.

وی ااضافه کرد: برای حفظ و بقای رشته‌های مختلف صنایع دستی در کشور باید از تولید کنندگان و هنرمندان این عرصه بصورت جدی حمایت شود.

ذوالانواری گفت: متاسفانه اکنون تولید کنندگان صنایع دستی در کشور درگیر چالش‌های زیادی هستند از این رو می‌طلبد این چالش‌ها با تدبیر و حمایت‌های لازم برطرف شود تا هنرمندان بتوانند با طیب خاطر به امر تولید و صادرات صنایع دستی بپردازند.

وی در ادامه بر لزوم حمایت از صادرکنندگان صنایع دستی در کشور تاکید و افزود: حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان برای حضور در نمایشگاه و مناطق مختلف دنیا در بازاریابی، فروش و توسعه صادرات صنایع دستی این مرز و بوم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

این عضو انجمن صادرکنندگان صنایع دستی ایران با بیان اینکه ارسال کالا از دیگر مشکلات مربوط به حوزه صنایع دستی در کشور گفت: تولید کنندگان و صادرکنندگان باید به بسته بندی محصولات صادراتی صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که در صادرات یکی از عوامل موفقیت فروش بسته بندی با کیفیت است.

وی با تاکید بر اینکه بسته‌بندی مناسب صادرات از اصول اساسی برای موفقیت در امر صادرات است، افزود: انتخاب بسته‌بندی مناسب صادرات منجر به سودآوری خواهد شد.

ذوالانواری ادامه داد: ایجاد بستر‌های فروش، بازاریابی و مارکتینگ از طریق فضای مجازی امروز از شرکت در نمایشگاه‌ها و حضور در کشور‌های مختلف شاید پر رنگ‌تر باشد از اینرو ضرورت دارد فعالان عرصه صنایع دستی در کشور به این مهم نیز توجه لازم و جدی داشته باشند./ رادیو اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا