اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

ویدئو/مصطفی میرسلیم: ضرورت وجود صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی نفت

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، سید مصطفی میرسلیم در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی به خبرنگار ما گفت: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کشور ما صنعت شماره یک است.

میرسلیم بیان کرد: سابقه فعالیت نفت در ایران حدود ۱۰۰ سال است و مجموعه اقدامات صورت گرفته شامل اکتشاف، استخراج، انتقال و پالایش بوده است، همچنین رسیدگی به نیازهایی که این فعالیت ها در زمینه فنی و مهندسی دارند همگی دارای اهمیت هستند.

وی عنوان کرد: پس از ملی شدن صنعت نفت، برای خودکفایی در این صنعت اهتمام ورزیده شد و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. در بعضی زمینه‌ها نزدیک به ۱۰۰درصد به خودکفایی رسیده ایم و در بعضی زمینه‌ها وابستگی وجود دارد. امیدواریم با همکاری دانشگاه‌های تخصصی بتوانیم به زودی چه در زمینه پالایش و چه در زمینه تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این صنعت ضمن حفظ توجیه اقتصادی به خودکفایی نزدیک بشویم.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به رتبه خوب ایران در صنعت نفت و گاز دنیا گفت: حیف است که نتوانیم حرف اول را در این صنعت بزنیم. نباید فقط تامین کننده مواد خام برای دیگر کشورها باشیم، باید کارهای تبدیلی در این صنعت انجام دهیم.

میرسلیم افزود: نفت و گاز جز مواد اولیه بسیار مهم هستند و نگاه به نفت به عنوان انرژی نگاه زودگذر است و چون با احتراق انجام می‌شود برای محیط زیست نیز آلاینده می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحول در صنعت نفت شروع شده است و با مبادلات فکری که در چهارچوب نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد ، بتوانیم حرف اول را در صنعت نفت بزنیم.

میرسلیم در خصوص نقش بخش خصوصی در صنعت نفت گفت: چون نفت و گاز از ابتدا به صورت دولتی اداره شده است، گرایش به سمت مدیریت خصوصی کمی با مقاومت روبه رو می‌شود. باید آمادگی‌های لازم از لحاظ فنی در بخش خصوصی نیز فراهم گردد تا بتوانند مسئولیت این حوزه را به دست بگیرند.

مصطفی میرسلیم در پایان گفت: از افتخارات صنعت نفت باید حضور بخش خصوصی و درگیری آنها با نیازمندیهای این صنعت باشد. از پالایش تا استخراج و انتقال با دخالت بخش خصوصی می‌تواند شکوفاتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا