مطالبه گری و شفافیت، دلیل اصلی حضور در عرصه انتخابات اتاق بازرگانی
به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، کاندیدای دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران در حوزه صنعت به خبرنگار ما گفت:باید با تحکیم جایگاه اتاق با ورود افراد دلسوز و پای کار و کاردان به عنوان یک نهاد غیردولتی، دانایی محور و فراگیر، طبق قانون مشاور صدیق و امین و خبیر برای تصمیم گیران کشور شد.
این عضو ائتلاف اتاق شفاف افزود: دولت باید بداند قرار است از این پس در صف اول دفاع از بخش خصوصی و جهادگران سنگر تولید، همه با هم کنار گروهها و باشگاههای کار و تولید یعنی همراه مردم باشد و بخش خصوصی و در راس آن اتاق بازرگانی قرار است مشاور امین دولت باشد.
کاوه افزود: کارهای زیادی بر زمین مانده که باید با سرعت برنامهریزی و اجرایی شود؛ از جمله:
- اتاقهای ۳۴ گانه استانی به بهترین شکل همانند شاهراههای ارتباطی در همه جای کشور گسترده شده اصلا به مثابه نهادی کامل در خدمت بخش خصوصی است؛ و به ابهت لشکرگاه کار و تولید.
اتاق محل تجمع کار کشتهگان با تجربه و سرای توزیع دستاوردهای فکری و خواستههای فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.
اتاقهای استانی باید همیشه به فکر تقویت ارتباط موثر اعضا با یکدیگر و سپس با استانداران و مدیران استانی باشند.
این فعال صنعتی و تشکلی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ تشکل ملی و استانی در اختیار اتاق است؛ این یک سرمایه ملی است؛ وای به حال اتاقی که نفهمد یک تشکل ملی چه نعمتی است و وای به حال اتاقی که از این سرمایه زر خیز تشکلی نتواند به نحو شایسته استفاده کند؛ دهها هزار فعال فرهیخته درمیدان کار و تلاش در تشکلها پا در رکابِ اسب زین شده تولید و خدمات و تجارت، آمادهی ارائه نظرات اصلاحی و پیشنهادات نوآورانه برای جهش تولید و رفع موانع آن هستند.
وی افزود:باید با اعضا به صورت شبکهای با سیستمهای آنلاین و اتوماسیونهای اداری هوشمند و با همین شبکههای اجتماعی و حتی پیامک در هر موقعیت؛ ارتباط لحظهای داشت.
این عضو اتاق بازرگانی در پایان گفت: باید با افکار سنجی و نظر سنجی هر طرحی را به بوته نقد آماری اعضا برد. در همین حین هم وظیفه قانونی ساماندهی اتحادیههای صادراتی و وارداتی و سندیکاهای تولیدی و خدماتی شکل خواهد گرفت. اکنون باید در جذب آسانتر اعضا و برای تشکلها و رفع موانع از جمله حذف شرط کارت بازرگانی یا کارت عضویت به توسعه فراگیر تشکلها پرداخت.