اجتماعیاخباربرگزیدهاقتصاداهم اخبارفن آوری و ارتباطات

مهاجرت از توییتر به شبکه اجتماعی جدید جک دورسی سرعت گرفت

کاربران توییتر که نگران یک آخر هفته پر فراز و نشیب دیگر هستند، اپلیکیشن بلواسکای (Bluesky) جک دورسی را به عنوان جایگزین احتمالی این شبکه اجتماعی، کاوش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،آمار پلتفرم تحلیل داده Data.ai. نشان می‌دهد بلواسکای که تنها با دعوت قابل دسترس است، توسط ۲۴۵ هزار کاربر آیفون دانلود شده که بیش از نیمی از این دانلودها، در ماه میلادی جاری انجام شده است. این اپلیکیشن امسال دعوت از کاربرانی که در لیست انتظارش قرار داشتند را شروع کرد تا نسخه بتای این اپلیکیشن را امتحان کنند، اما فعلا شمار کاربران را محدود نگه داشته است. بلو اسکای اخیرا نسخه اندروید خود را هم عرضه کرده است.

توییتر ماسک که صدها میلیون کاربر دارد، آخر هفته گذشته تیک احراز هویت کاربران قدیمی را حذف کرد که باعث سردرگمی میان کاربرانش شد. سپس تیک آبی تعدادی از کاربران برجسته خود را برگرداند. ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر، تیک آبی را بخشی از سرویس اشتراکی “توییتر بلو” قرار داده که هزینه ماهانه هشت دلار دارد. بسیاری از کاربران برجسته توییتر، از این هزینه انتقاد کرده و توییتر را متهم کرده اند آنها را به شکل نادرست به عنوان مشترکان پولی نشان داده است.

کاربرانی که از تصمیمات ناگهانی ایلان ماسک خسته شده‌اند، ماه‌هاست به دنبال یک جایگزین معتبر نظیر شبکه اجتماعی ماستودون هستند. بلو اسکای از این نظر به توییتر نزدیک است که توسط جک دورسی، یکی از موسسان توییتر، راه اندازی شده است. این شبکه اجتماعی تازه تاسیس، قصد دارد پروتکل اجتماعی بازتر و استانداردی را عرضه کند که به هر سرویسی اجازه می‌دهد متصل شده و تعامل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپلیکیشن بلواسکای، به گفته جی گرابر، مسئول این پروژه، یک فورمت میکرووبلاگ نویسی ساده است تا نشان دهد چطور توییتر می‌توانست بر اساس پروتکل این پلتفرم ساخته شود. بلواسکای درست مشابه نسخه ابتدایی توییتر کار می کند و اجازه می‌دهد پستها و پاسخهای حداکثر ۳۰۰ کاراکتری ارسال شوند.

طبق بررسی بلومبرگ نیوز، لود شدن نسخه اندرویدی بلو اسکای گاهی کند می‌شود اما همه ویژگیهای ابتدایی مورد نیاز برای ارتباط را دارد و فرآیند استفاده نرم‌تر و سریعتری نسبت به ماستودون دارد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا