اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاتولید+نمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

نایب رییس اتاق بازرگانی مطرح کرد؛نقش مهم صادرات در بازگشت ثبات ارزی

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید بخشی از نوسانات ارزی، می‌تواند تحت تاثیر محدودیت در عرضه باشد و از این رو صادرات غیرنفتی اهمیت زیادی در ثبات ارزی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، حسین سلاح ورزی در همایش توانمندی‌های صادراتی کشور در اکسپو ۲۰۲۲ اظهار کرد: صادرات غیرنفتی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های اقتصاد ایران است که بارها لزوم توجه به آن از سوی مقامات کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است. برقراری مقدماتی که می‌تواند به صادرات ما کمک کند، در شرایط فعلی برای ما بسیار مهم خواهد بود.

وی با اشاره به سهم ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در مدیریت نیازهای کشور، بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته ما نوسانات ارزی را تجربه کرده‌ایم که چند هفته قبل نیز نمونه‌ای از آن رخ داد. صادرات غیرنفتی همانطور که در سال‌های گذشته اثبات کرده، نقش مهمی در تامین نیازهای ارزی کشور دارد و با تقویت عرضه ارز، می‌تواند از افزایش قیمت و نوسانات بعدی جلوگیری کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه حضور قدرتمند در نمایشگاه‌ها می‌تواند به توسعه صادرات ایران کمک کند، تاکید کرد: حضور در هر عرصه‌ای که بتواند به معرفی کالاهای ما کمک کند و بستری برای تبلیغ محصولات و عرضه در بازارهای بین المللی به وجود بیاورد به سود ما خواهد بود.

سلاح ورزی ادامه داد: اتاق بازرگانی در سال‌های گذشته تلاش کرده با اجرای برنامه‌هایی متفاوت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و در سطوح مختلف، سهم خود را در این عرصه ایفا کند و با همکاری مقامات دولتی و تصمیم گیران می‌توان انتظار داشت که در این بخش بهبود عملکرد ثبت شود.

در بخش دیگری از این برنامه، مهدی ضیغمی –  معاون سازمان توسعه تجارت – اظهار کرد: رویداد ایران اکسپو در سال ۱۴۰۲ می‌تواند برای تجارت ایران، فرصتی بزرگ فراهم کند. تلاش داریم که در چارچوب این برنامه، افزایش گروه‌های صادراتی و پیوستن شرکت‌های جدید به فهرست صادرکنندگان دنبال شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی نسبت به ورود به ایران، اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از اصلی ترین موضوعاتی که باید مدنظر ما قرار گیرد، لزوم ارائه برنامه‌ای دقیق و شفاف و همه جانبه است. در صورتی که این برنامه نهایی شود، قطعا می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های خارجی از حضور در این رویداد و در نهایت حضور در بازار ایران استقبال کنند و این موضوع به توسعه صادرات و تجارت کشور منجر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا