اخباربرگزیدهانرژیاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنگفتگو و مصاحبه

نقد منصفانه همراه با پیشنهادات سازنده راه گشای  حل مشکلات است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،احسان ثقفی در نشست خبری ائتلاف اتاق نوین گفت : تعدادی از صنعتگران کشور که بعد تشکلی برایشان ارجح بوده از مدتها قبل گرد هم جمع شدند و پیرامون مسائل و مشکلات روز  در صنوف و تشکل ها به بحث و بررسی پرداختند ولی برخی از امور فراتشکلی است و همین موضوع باعث شد جبهه صنعت و تولید شکل بگیرد.

وی افزود:این جبهه در راستای قاون حداکثری ، بحث صادرات و واردات پرداخته است که اکنون که به ایستگاه انتخابات بازرگانی رسیدیم، یکی از مهمترین بخش ها  بحث بازرگانی و تجارت از جمله صادرات و واردات است و در همین راستا با تعاملی که ایجاد شد با فعالین بخش بازرگانی کنار هم قرار گرفتیم تا حلقه های مفقوده که باید شناسایی گردد دنبال شود.

ثقی افزود: بر این باوریم که اگر تجارت پشت تولید نباشد، در نهایت تولید نیز عقیم خواهد بود لذا این مسئله یعنی تعامل تولید و تجارت در ائتلاف اتاق نوین به جدیت دنبال و برنامه ریزی شده است.

سخنگوی ائتلاف اتاق نوین با بیان اینکه دو هدف اصلی این ائتلاف اصلاح نظام حاکم بر اتاق و بحث  حضور پررنگ انتخاب می باشد، افزود: بحث پیگیری موضوعات در اتاق متعدد است و در قالب های مختلف برد و باخت در انتخابات محلی از اعراب ندارد.

ثقفی افزود:از دید این ائتلاف برد و باخت در انتخابات محلی از اعراب ندارد و با توجه اهمیت قضیه و مسائل تشکلی  حتی اگر این ائتلاف  رای اکثریت حاضر در اتاق را کسب نکند،این ائتلاف مقاصد را به شکل معقول و مقابل عرف از اتاق مطالبه خواهد کرد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شد به انتخابات اتاق بازرگانی حساس شویم، این بود که معتقدیم آنطور که می بایست از ظرفیت های اتاق استفاده نشد و البته به این معنا نیست دوستانمان در اتاق کم کاری کردند ولی باور داریم تیم جدید بتواند از امکانات، قابلیت ها و توانایی های اتاق برای اتفاقات بهتر در حوزه صنعت استفاده کند.

رئیس هیئت مدیره استصنا خاطر نشان کرد: ضمن  احترام به اشخاص و تدبیر افراد، معتقدیم خرد جمعی بهتر از خرد فردی است

رئیس ائتلاف اتاق نوین افزود :تقویت اقتصاد خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد و توصیه می کنم هر تیمی که به اتاق ورود کرد گروه و حزب بندی سیاسی را کنار بگذارد چرا که هرگاه سیاست به اقتصاد گره خورد، اقتصاد کشور دچار نوسان می شود.

وی در ادامه گفت: جهت تقویت اقتصاد خصوصی باید با دولتمردان تعامل داشت و به دولت اعتماد کرد، وقتی در چارچوب قوانین موجود به اتاق راه می یابیم،نمی توان همان قانون را تخطئه کرد، اما می توان اصلاحات ایجاد کرد.

سخنگوی ائتلاف اتاق نوین به طور جد با منفور دانستین تخریب  و توهین از کاندیداها و گروههای مختلف خواست با افرادیکه دست به چنین اقداماتی می زنند مقابله کنند لذا نقد منصفانه همراه با پیشنهادسازنده می تواند راه گشای بسیاری از مسائل باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور ضمن انتقاد از دیوان سالاری در اتاق بازرگانی افزود: در ساختار اتاق بازرگانی باید تجدیدنظر شود و از توسعه عمودی آن کاست، چرا که گاها مشاهده شده دسترسی به یک وزیر ساده تر از ملاقات با رئیس اتاق بازرگانی است .

وی با بیان اینکه در دوره های قبل نیز به طور حتم کارهای مفیدی صورت پذیرفته تصریح کرد: با همدلی بیشتر مشکلات دیده شود البته اتاق در جایگاه رفع مشکلات نیست اما می تواند در تصمیم سازی های دولت کمک کند . لذا امیدواریم هیئت نمایندگاه در دوره بعدی اتاق اعتمادسازی را در اولویت قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا