اخباربرگزیدهاهم اخبارتشکلهاشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنگفتگو و مصاحبه

نیم نگاهی به رای اتاق تهران و دو ائتلاف

امیرحسین کاوه،مدیرعامل گروه صنعتی سدید و عضو اتاق بازرگانی

اصولا در انتخابات اتاق‌ها و تشکل‌ها و نهادهای غیر انتفاعی که منتخبین به صورت داوطلبانه قرار است چند سال فعالیت کنند، بحث شکست و پیروزی مطرح نیست؛ بلکه بحث کار و تلاش بیشتر است.

اعضای اتاق بازرگانی چندین نفر بعنوان هیات نمایندگان از بین خود انتخاب می‌کنند که آنها بیشتر به کارهای اعضا بپردازند. زیرا نامزدها اعلام کرده‌اند توان و وقت و حوصله و شجاعت و امکان بیان مطالبه‌گری‌های اعضای اتاق را دارند و قرار است مدافع منافع اعضا باشند.
ائتلاف اتاق شفاف در آستانه‌ی انتخابات اتاق دهم با نامزدی اعضای اتاق تهران به میدان آمد، تا صاحبان رای با طیف وسیع‌تری از افراد فعالِ اقتصادی آگاه به شرایط فعلی کشور، آشنا شوند و رقابت واقعی با افرادی که طی ائتلاف‌های قدیمی‌تر وارد صحنه شده‌اند شکل بگیرد.

الحمدالله این امر با توجه به مفهوم ائتلاف به خوبی انجام شد و ۵ دیدگاه متنوع و کار آزموده که اکثرا صاحبان و مدیران شرکت‌های ریشه‌دار و افراد شاخص و تشکلی هستند دور هم با اتحاد و یکپارچگی در ائتلاف اتاق شفاف جمع و معرفی شدند؛ و کار اصلی که توجه و اهمیت دادن به سرنوشت اتاق بود انجام شد. هر چند در تبلیغات و معرفی، به علت زمان کم تشکیل این ائتلاف فرصت کار جدی نشد.
بالاخره ‌”ائتلاف برای فردا” ۸ سال در اتاق حاکم بوده؛ از چند ماه قبل ستاد خود را فارغ از نام نامزدها چیده و کارهای انتخاباتی را آغاز کرده بوده.
الان ما می‌بینیم که ائتلاف برای فردا کمتر از هزار رای آورده اند و ۱۲۰۰ نفر از رای دهندگان به آنها رای نداده‌اند، یعنی کمتر از نصف رای آوردند.
آنها با مشارکت ۷.۵ درصدی از کل حائزین رای دهی به هیات نمایندگان اتاق تهران می آیند که خیلی نمی تواند خوشحالی برای آنها داشته باشد.
چرا که ائتلاف اتاق شفاف در آستانه برگزاری انتخابات تشکیل و با یک هفته تلاش پنجاه درصد رای آنها را بدست آورده.
با همه این احوال مجموع مشارکت کل اتاق تهران زیر ۱۵ درصد بوده، جای بررسی دارد که چرا دست اندرکاران نتوانستند مشارکت قابل قبول برای اتاق به ارمغان بیاورند.
رای‌های حداقلی اگر با مشارکت دیگر اعضا اتاق تجمیع نشود و فرمان همفکری و دوری از انحصار را صادر نکنند، کار را برای هیات نمایندگان آینده سخت خواهد کرد.

جمع اعضای اتاق شفاف طبق سخنان مطرح شده در گردهمایی‌های خود برنامه‌های زیادی برای آینده اتاق تهران دارد.
اعضای ائتلاف اتاق شفاف آماده همکاری با منتخبین هستند.
مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی برای اثرگذاری در تصمیمات سه قوه با مشاوره‌های صادقانه، طبق شرح وظایف قانونی باید در سرفصل کارها تعریف شود.
اتاقی‌ها باید امین و صدیق و خبیر باشند تا در حاکمیت برای گرفتن مشورت ل پذیرفته شوند.
ضمن تبریک مجدد آرزوی موفقیت برای همه منتخبین را دارم و آرزو می کنم فعالان اقتصادی کشور سربلند در ایران عزیزمان افتخار آفرین باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا