اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتشکلهاتولید+صنعت و معدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ای

ویدئو/ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:برای رفع موانع تولید اقدام خواهیم کرد حتی اگر منشا آن خارج از وزارت نفت باشد

دکتر محسن خجسته مهر معتقد است با تعامل دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی بسیاری از موانع تولید حل و فصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، دکترمحسن خجسته مهر با حضور در غرفه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر برنامه شرکت ملی نفت جهت حمایت از سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت گفت: شرکت ملی نفت ایران حاِئز رتبه اول (برتر) در حوزه ساخت و تولید بار اول در کشور شده است و این مسئله می تواند کمک کند تا بخشی از ظرفیت خالی سازندگان را پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: در بخش تولید بار اول بدین نحو نیست که تنها به یک شرکت توجه کنیم، هریک از شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی نفت که نیاز به یک کالا و تجهیزاتی داشته باشد، ما تجمیع تقاضا را در نظر می گیریم و می بینیم اگر مابقی شرکت هایمان نیز به این کالا نیاز دارند، بتوانیم تعداد سفارش را بالا ببریم ، این یکی از موضوعاتی است که می توانیم کمک کنیم، موضوع دوم این است که اجازه می دهیم رقابت به معنای واقعی شکل بگیرد، بدین معنی که به بهانه وندر لیست، یک سری از شرکتها را در صف اخذ وندر قرار ندهیم.

معاون وزیر نفت بیان کرد:موضوع سوم این است که در وزارت نفت کار خوبی صورت گرفته که بهانه گرفته نشود ای پی آی باید مهرش را بزند و یک مرجعی درست شده است، که اگر آن تائید کرد،شما می توانید بسازید چون یکی از دلایلی که شرکت ها به سمت خرید خارجی می روند، این است که چه کسی این مهر ای پی آی رای میزند؟ ما هم هم می گوییم یک مهر ای پی آی در وزارت درست شده است.

خجسته مهر افزود: بحث بعدی این است که امروز در بخش تجهیزات دوار، توربو کمپرسور به ارزش ۱۸۳ میلیون یورو برای تولید بار اول امضا شده است ، این در حالی است که فقط مناطق نفت خیز جنوب ظرفیت ساخت توربین و کمپرسور به ارزش حدود پانصد میلیون دلاردارند. لذا ما به شرکت هایمان اجازه دادیم برای سه تا پنج سال کالا خرید کنند به دلیل اینکه ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت طولانی مدت است ونمی توان برای یکسال سفارش داد و همان سال هم تحویل گرفت و این مسئله می تواند دو یا سه سال زمان ببرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: موضوعی دیگر این است که بعنوان دولت باید نقش تنظیم گری داشته باشیم و برای رفع موانع تولید کمک کنیم حتی اگر این مانع در وزارت صمت باشد،ولی ما در واقع استفاده کننده هستیم، برای همین به ریاست انجمن استصنا اعلام کردیم که اگر یکی ، دو مورد خاص است مثل مسائل گمرکی و امثالهم از طریق وزیر نفت این مسئله رابه وزات صمت انعکاس می دهیم، بعد گروهی از طرف ما و انجمن سازندگان این مشکلات را پی گیری کنیم .

ضمن اینکه باید گفتگو کنیم تا مشکلات حل شود که می توانیم به آن تعامل بگوییم چرا که تعامل می تواند بسیار تسهیل کننده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا