انرژی

۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی با پرداخت تسهیلات کم بهره احداث می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه ، جعفر محمدنژاد سیگارودی روز چهارشنبه در پنجمین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کشورمان هم با توجه به ظرفیت‌های موجود و ۳۰۰ روز آفتابی پرداختن به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس در برنامه دولت سیزدهم توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا ادامه داد: در این برنامه ۷ هزار مگاوات به انرژی‌های خورشیدی اختصاص یافت که مقدمات آن در حال انجام است.

محمدنژاد سیگارودی گفت: توسعه نیروگاه های انشعابی نیز در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس طبق مصوبه معاون اول رئیس جمهور احداث پانصد و ۵۰ هزار مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد در سال اول یک‌صد و ۱۰ هزار در سال اول نیروگاه انشعابی احداث شود.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی ساتبا گفت: احداث نیروگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم‌برخوردار در مناطق محروم انجام می‌شود .

محمدنژاد سیگارودی ادامه داد: خانواده‌ها از طریق سازمان بسیج معرفی و پس از تایید نهایی به سازمان ساتبا معرفی خواهند شد و اینها به مدت ۲۰ سال ضمن تامین برق کشور از مزایایی آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۵۲ شرکت برای تامین تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: خانواده‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده و از تسهیلات برخوردار خواهند شد./ ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا