اجتماعیاقتصادبازارتجارتشرکتهاصنعت و معدنفن آوری و ارتباطات

۵۰ میلیون کاربر در روبیکا فعال هستند/ تا سر حد جان از اطلاعات کاربران محافظت می‌کنیم

احمد حدادی در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ روبیکا در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی تمایل مردم به نصب روبیکا افزایش و در این مدت ۳ تا ۵ برابر نصب روبیکا افزایش پیدا کرد.

وی رشد نصب روبیکا را پایدار ندانست و افزود: ما بر این باوریم که بعد از هر گونه رفع ممنوعیت بخش عمده‌ای از مهاجرت‌ کاربران آغاز خواهد شد. مجموعه روبیکا خواهان مهاجرت ارگانیک است و باید به دلیل یک مزیت کاربران آن را آگاهانه انتخاب کند.

حدادی با اشاره به ۲دلیلی که کاربران به ناچار به روبیکا مهاجرت کردند، گفت: اپراتورها سهام‌دارهای اصلی ما هستند و به شدت از روند مسدود کردن و فلیترینگ متضرر هستند. نکته دوم این است که روبیکا یک سوپر اپلیکیشن مبتنی بر شبکه اجتماعی است و این سخن به این معناست که ما در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کنیم از این‌رو نمی‌توانیم و نباید به اجبار کاربران را به این پیام‌رسان‌ها وارد کنیم؛ ما در صورت ایجاد مزیت برنده هستیم و از سال‌ها پیش در این مسیر قدم گذاشته بودیم.

به گفته حدادی؛ مکاتبات مجموعه روبیکا برای رفع پیامی که گوگل نسبت به پیام‌رسان روبیکا می‌دهد از سوی ما دنبال می‌شود و ایمیل‌های به آنها ارسال کردیم اما جواب‌های قانع‌کننده‌ای به ما داده نشد و بعید می‌دانیم که در نهایت به نتیجه مثبت برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که ” آیا امکان استفاده کاربران خارجی از روبیکا فراهم شده است؟” گفت: در کشورهای خارجی روبیکا را نمی‌شناسند و نصبی از آن کشورها نداریم. در حال حاضر از ۵۵ میلیون کاربر دیجیتال کشور ۵۰ میلیون را داریم.

حدادی با بیان اینکه امکان فنی استفاده کاربران خارجی از روبیکا وجود دارد، گفت: ۳ کشور درخواست دارند که نسخه وایت لیبل روبیکا در اختیار آنها قرار داده شود مسئله مهم این است که دسترسی کاربر خارجی از جنس شماره خارجی را نداریم؛ در این فرآیند تلاش کردیم اقداماتی انجام بدهیم چراکه بسیاری از ایرانیان ساکن کشور، دوستان و بستگانی خارج از کشور دارند که از طریق ارتباط برقرارکنند ما تلاش داشتیم که این فرآیند را دنبال کنیم و امکان سرویس دهی فنی ما وجود دارد و در شرایط جدید باید انتظارات جدید را بررسی کنیم.

مدیرعامل روبیکا در پاسخ به پرسش دیگر، که “فرض را بر این بگیریم که حاکمیت از شما بخواهد که اطلاعات مربوط به کاربران را در اختیار آنها قرار بدهید تا چه میزان در این بخش مقاومت خواهید کرد؟” گفت: تا سر حد جان در این زمینه مقاومت خواهیم کرد و دلیل وجود ما این است که اتفاق مثبتی رخ بدهد برای نیاز مردم و مسئله دیگر این است که ما باید طبق قانون عمل کنیم اگر دستور قضایی وجود داشته باشد ما باید همکاری کنیم. با دستور قضایی می‌توانند و دسترسی کاربران از سمت ما محفوظ خواهد ماند.

به گفته وی؛ ۹ هزار و ۳۰۰ کسب‌وکار در ۱۰ روز  که گذشت به روبیکا پیوستند.

ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا