اقتصاد

تأمین مالی، مهم‌ترین دغدغه فعالان صنفی و اقتصادی

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: اکنون یکی از اصلی‌ترین مشکلات اصناف به ویژه در حوزه صنوف تولیدی، موضوع تأمین مالی است که رفع این مشکل از طریق اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره قابل جبران است.

«سعید ممبینی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن اشاره به نتایج گزارشی درباره پایش محیط کسب‌وکار گفت: با وجود آرامش نسبی که در بازار حاکم است، نتایج پایش محیط کسب و کار در سه‌ماهه تابستان سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه حاکی از آن است که فعالان اقتصادی و صنفی کشور در سه حوزه اصلی دغدغه‌مند هستند.

وی نخستین نگرانی فعالان صنفی را موضوع تأمین مالی دانست و توضیح داد: به دلیل بروز برخی اتفاقات که موجب ناپایداری اقتصادی در سطوحی از فعالیت‌های صنفی شده است، توان مالی واحدهای صنفی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

ممبینی درباره دیگر مشکلات فعالان اقتصادی بیان کرد: غیر قابل پیش‌بینی بودن و نوسانات فراوان مواد اولیه و بی‌ثباتی سیاست‌ها و رویه‌های ناظر بر کسب و کارهای متوسط و خرد نیز از جمله مسائلی است که مشکلات فراوانی را فراروی فعالان اقتصادی و صنفی قرار داده است.

رئیس اصناف ایران با اشاره به نقش اصناف تولیدی در اشتغال‌زایی گفت: باید توجه داشت که اصناف و به ویژه صنوف تولیدی بدون تحمیل هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دولت، نقشی کم‌نظیر در اشتغال‌زایی کشور ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول، روزآمدسازی فعالیت‌ها و برنامه‌های اتاق اصناف در عرصه‌های گوناگون اقتصادی را یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت این اتاق دانست و افزود: این اقدامات به منظور بهبود نظام توزیع کالا و خدمات در کشور انجام می‌شود؛ به عنوان مثال راه‌اندازی «هلدینگ اصناف» از جمله برنامه‌هایی است که در اتاق اصناف ایران به همین منظور تدوین شد.

ممبینی تصریح کرد: اصناف با استفاده از این هلدینگ می‌توانند از طریق تجمیع سرمایه‌های خرد، عملکردی به مراتب بهتر و موثرتر در نظام توزیع کشور داشته باشند و امکان رصد و پایش کالا و خدمات در هر مرحله از فرآیند توزیع مهیا و فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا