تجارت

ایران نقش مهمی در ارتباطات کشورهای منطقه‌ای دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، «عبدالرزاق داوود» روز یکشنبه در اختتامیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با بیان اینکه مذاکرات دو کشور در دو روز گذشته نتیجه‌بخش بوده است، اظهار داشت: این نشست تحکیم روابط دو کشور در زمینه اقتصادی را به دنبال داشت زیرا توافقات بسیار مفید بود و ما از آن راضی هستیم.
وی با بیان اینکه فضای مذاکرات بسیار صمیمانه بود، تصریح کرد: مسائل مختلف در این نشست حل و فصل شدند و در نگاه به آینده به دنبال ادغام بیشتر اقتصاد دو کشور با یکدیگر در راستای منافع شهروندان هستیم.
داوود با بیان اینکه آرزوی پیشرفت ایران را داریم، خاطرنشان کرد: توافقات امروز ایران و پاکستان به اتصالات منطقه ای کمک شایان توجهی خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه مراودات دو کشور باید افزایش داشته باشد، گفت: همکاری ایران و پاکستان با یکدیگر نه تنها برای دو کشور بلکه برای منطقه سودمند است.

دستور کار اصلی نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور وزرا و مقامات ارشد امور تجاری و بازرگانی بود که به موجب آن تازه‌ترین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، بازرگانی، تجارت مرزی، گمرک و توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی بررسی شد.

علاوه بر این موضوعاتی چون قراردادهای تجارت ترجیحی و تجارت آزاد میان ایران و پاکستان و همکاری در برپایی نمایشگاه با حضور مقامات بانکی، تجاری، بخش خصوصی و مسوولان اتاق‌های بازرگانی دو کشور همسایه پیگیری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا