اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیبازارتجارتتولید+شرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنفن آوری و ارتباطاتگفتگو و مصاحبه

اولین استابلایزر هیبرید در ایران تولید شد/ ظرفیت بالای اشتغال‌زایی در صنعت برق

به گزارش خبرنگار حوزه کارآفرینی پاتیگاه خبری تولید و اقتصاد؛ امین عباسیان با اشاره به اینکه کارخانه تولیدی این شرکت در استان خوزستان و در دزفول است، ادامه داد: استابلایزر هیبرید را برای اولین بار در ایران تولید کردیم که با تلورانس بسیار پایین، ولتاژ را تنظیم می کند.

وی بر نقش R&D در گروه صنعتی تی بی ام تاکید کرد و گفت: انواع استابلایزر گروه صنعتی TBM، از نظر انواع تکنولوژی ساخت شامل استابلایزر هیبرید، استابلایزر سروموتور و استابلایزر رله ای است.

به گفته عباسیان، بیش از ۵۰ نفر در این شرکت فعالیت دارند، وی افزود: گروه صنعتی تی بی ام، طراح و تولیدکننده ادوات الکترونیک قدرت و وارد کننده قطعات الکترونیک است که با تخصص کنترل، تثبیت و ذخیره برق وارد عرصه برق صنعتی و نیمه صنعتی شده است و عمده محصولات این شرکت انواع استابلایزر، دستگاه های یوپی اس و سایر ادوات الکترونیکی مرتبط هستند که با درنظر گرفتن استانداردهای جهانی، تحت برند (TBM) طراحی و تولید می شوند.

مدیرعامل تی بی ام تاکید کرد: گروه صنعتی تی بی ام، با داشتن تیمی متخصص و مجرب از مهندسین توانای ایرانی و برخورداری از دانش روز، خلاقیت، نوآوری و سابقه بیش از ۲۲ سال فعالیت در صنعت الکترونیک قدرت با ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد و مشتریان همیشگی و فروشندگان مشتاق برای فروش محصولات خود داشته باشد.

استفاده برق بدون استابلایزر، شدنی نیست

امروزه این قابلیت ایجاد شده تا با استفاده از یک سری دستگاه ها، نوسانات جریان برق AC کنترل شود. این کار، هم با استفاده از استابلایزرها صورت می گیرد و هم به کمک رگولاتورهای خودکار(AVR) تحقق می یابد.

استابلایزرهای امروزی حتی تا این اندازه پیشرفته و مجهز هستند که می توان روی صفحه نمایش دیجیتالی آن ها یک رقم مشخص وارد کرد و جریان را روی همان ولتاژ نگاه داشت.

این پیشرفتِ در تکنولوژی و ویژگی های جدید و منحصر به فردی که در استابلایزرهای نسل جدید گنجانده شده است، نوسانات ریزی که در فاصله یک میلی ثانیه رخ دهند را نیز شناسایی کرده و از امکان ایجاد آسیب آنها به وسیله برقی جلوگیری می کنند. شاید این مهم در نگاه اول چندان اهمیتی برای شما نداشته باشد، اما باید بدانید در صنایع حساس، مثلا CNC یا دستگاه های پزشکی که به مدد برق کار می کنند، حضور این فناوری نقش مرگ و زندگی را بازی می کند. در زمینه محافظت از طول عمر یک کامپیوتر، تلویزیون، یخچال و… هم موضوع حفظ سرمایه شخصی وجود دارد.

استابلایزر ولتاژ دستگاهی الکترونیکی است که تضمین می کند یک وسیله ی برقی، از جریان بی نوسان الکتریسیته تغذیه خواهد کرد. به بیان دقیق تر، کمبود، ازدیاد یا نوسان های ناگهانی و ذره بینی، در پشت استابلایزر باقی خواهند ماند و آن چه به یک مثلا یخچال می رسد، صاف است و دقیق و بی مشکل./کارآفرین نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا