اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

اولتیماتوم به شرکت‌های تجهیزات پزشکی که ارز ترجیحی گرفته‌اند

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که شرکت‌های تجهیزات پزشکی اسناد فروش را در سامانه انبار مجازی بارگذاری نکنند، نامه‌های رفع تعهد بانکی بررسی و صادر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، سعیدرضا شاهمرادی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای مشمول ارز ترجیحی (معادل ۴۲,۰۰۰ ریال و ۲۸۵۰۰۰ ریال) و الزام شرکت‌ها به بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، آن دسته از شرکت‌هایی که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کالای خود را با ارز ترجیحی نوع یک ترخیص و همچنین شرکت‌هایی که در سال ۱۴۰۲ کالای خود را با ارز ترجیحی نوع دو (۲۱) ترخیص و به فروش رسانیده‌اند، باید تمامی اسناد فروش خود را در سامانه انبار مجازی بارگذاری کنند.

وی افزود: در صورتی که شرکتی در زمان مقرر نسبت به بارگذاری تمامی اسناد فروش خود اقدام نکند، مشمول پرداخت مابه التفاوت ارزی خواهند شد و به دلیل عدم احراز فروش کالا در شبکه قانونی قابل پیگرد قضائی نیز خواهد بود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، در صورتی که کالا در انبار واقعی شرکت موجود است باید در سامانه فورکست اظهار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا