اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

تاکید ایمیدرو بر استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر استقرار صنایع با ارزش افزوده بالا برای ایجاد شهرک تخصصی پائینی دستی مس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا موثقی نیا در نشست بررسی اقدامات انجام شده برای فعالیت شرکت توسعه زنجیره مس، گفت: تولیدات با تکنولوژی و ارزش افزوده بالا 
برای تامین نیاز‌های صنایع پیشرفته در داخل، منطقه و جهان، باید در اولویت استقرار واحد‌های شهرک صنایع پائین دستی زنجیره مس قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی اقتصاد طرح توسعه زنجیره این صنعت، افزود: بازار، وضعیت مصرف، نوع تولیدات و گرفتن سهم از تولید محصولات “تکنولوژی” از اولویت‌های ایمیدرو برای استقرار صنایع در شهرک زنجیره صنایع پائین دستی مس است و باید نتایج مطالعات و بررسی‌های ما نشان دهد سهم مصرف داخل و همچنین کشور‌های منطقه و جهان از تولیدات مس با ارزش افزوده بالا به چه میزان است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بررسی گزارش و نقشه راه مشاور مکان یابی ایجاد و استقرار صنایع پائینی دستی مس، گفت: باتوجه به اینکه شرکت‌های فعال، نیمه فعال و غیرفعال این زنجیره در کشور مشخص شده اند، شرایط حضور این شرکت‌ها در شهرک دردست ساخت، باید با توجه به محصولات با تکنولوژی بالا و خواست بازار‌های جهانی بررسی و نهایی شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بابیان اینکه باید نسخه واحدی برای ایجاد و استقرار صنایع زنجیره مس دراختیار داشته باشیم، تاکید کرد: با تحلیل تجارب جهانی در ایجاد این شهرک‌ها و نیز امکانات و توانمندی‌های داخل، باید اقدام به برداشتن گام‌های بعدی برای تحقق اهداف کلان معدن و صنایع معدنی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا