اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلخودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل شرکت کرمان موتور: تحویل نخستین تاکسی‌های برقی به متقاضیان

مدیرعامل شرکت کرمان موتور از آغاز تحویل هزار دستگاه تاکسی برقی برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، سامان فیروزی در مراسم رونمایی از نخستین خودرو‌های برقی تاکسیرانی گفت: امروز نخستین سری خودرو‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران تحویل شد. 

وی ادامه داد: تا پایان سال تحویل ۴ هزار دستگاه به ناوگان تاکسیرانی و همچنین ۶ هزار دستگاه به متقاضیان عادی برنامه ریزی شده است.

فیروزی با بیان اینکه این نوع خودرو‌های برقی بر اساس نمونه رونمایی شده برای ناوگان تاکسیرانی، تولید و عرضه می‌شود؛ افزود: برای فروش عمومی ۲ نمونه خودروی برقی و یک نمونه خودروی اتصال برقی دوگانه‌سوز (PHEV) تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: این خودروی برقی با همکاری یک شرکت چینی تولید شده و هم اکنون ۲۲ درصد آن ساخت داخل است که امیدواریم بزودی به جز پک (بسته) باتری که ۶۰ درصد خودروی برقی است به داخلی سازی بیش از ۴۰ درصدی دست یابیم.

وی به انعقاد قرارداد تحویل ۲ هزار دستگاه تاکسی با سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این تعداد تا یکماه آینده تحویل می‌شود. 

فیروزی ادامه داد: این خودرو‌های برقی مجهز به باتری ۵۰ کیلوواتی است که در شهر تهران با میانگین ترافیک با هر بار شارژ حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

فیروزی با بیان اینکه براساس برآورد‌های صورت گرفته این خودرو‌ها به هفته‌ای ۲ بار شارژ نیاز دارند گفت: شارژر‌ها در ۱۷ نقطه شهر نصب شده است و تاکسی‌ها به صورت گردشی در نقاط مختلف شهر تهران حرکت خواهند کرد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا