اقتصاد

آبرسانی پایدار به بیش از ۸ میلیون نفر از ابتدای دولت تدبیر و امید

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند سازد.
عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای دولت یازدهم ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش آبرسانی بهداشتی و پایدار قرار داشتند و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در آغاز دولت دوازدهم، این عدد به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور رسید.
همچنین از زمان آغاز به‌کار دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با آبرسانی به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دیگر قرار است تعداد افراد تحت پوشش آبرسانی بهداشتی و پایدار به رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد. دولت تدبیر و امید در مجموع از سال آغاز فعالیت خود تا نیمه ۱۴۰۰ تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهد کرد.
طبق آخرین آمار و اطلاعات موجود ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۲.۵ درصد جمعیت روستایی در ایران از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند شده اند؛ این آمار در جهان به ترتیب ۸۵ درصد و ۵۳ درصد است.
علاوه براین بر اساس عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید بطور متوسط هر سال یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی از آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند.
تاکنون در دولت تدبیر و امید تعداد ۱۲ هزار و ۴۳۷ روستا از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند. بر این اساس بطور متوسط هرهفته ۳۳ روستا به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده‌ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا