اجتماعیاخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاصنعت و معدن

اتاق ایران و یونیسف، برنامه اقدام مشترک تدوین می‌کنند

در نشست رئیس اتاق ایران و نماینده یونیسف در تهران بر تدوین برنامه اقدام مشترک با هدف تعیین اولویت‌ها در حوزه‌های مهارت‌آموزی، مسئولیت اجتماعی، تغذیه کودکان و ... تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هیات رئیسه اتاق دهم، سه موضوع مهارت افزایی جویندگان کار، توجه به موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی را با استفاده از ظرفیت اتاق‌های سراسر کشور، اتاق‌های مشترک و تشکل‌های تخصصی را در اولویت خود قرار داده و همکاری یونیسف با اتاق ایران در این حوزه‌ها هم‌افزایی مطلوبی ایجاد خواهد کرد.

برنامه اتاق ایران برای مهارت افزایی ۱۰۰ هزار جویای کار

حسین سلاح ورزی در نشست مشترک با رابین نندی نماینده یونیسف در ایران با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازار کار ایران کمبود مهارت است افزود: اتاق ایران طرح کارورزی ارائه کرده که در قالب آن در یک بازه زمانی تا ۱۰۰ هزار جویای شغل در بنگاه‌های تولیدی در حین تحصیل و یا بعد از فراغت از تحصیل با هدف مهارت افزایی مشغول به فعالیت شوند تا بتوانند در این زمینه شغل پایداری پیدا کنند.

رویداد اعطای نشان مسئولیت اجتماعی به بنگاه‌ها امسال برگزار می‌شود

او با تأکید بر اینکه توجه به مسئولیت‌پذیری اجتماعی در هیات رئیسه دهم مورد توافق قرار گرفته است ادامه داد: برای همسوسازی حوزه مسئولیت اجتماعی با استانداردهای بین‌المللی در این دوره کمیسیون مسئولیت اجتماعی را ایجاد کردیم. با استفاده از ظرفیت این کمیسیون و موسسه ابرار بناست در ماه‌های آینده چند برنامه جدی از جمله کمک به تغذیه کودکان محروم و تأمین نوشت‌افزار مورد نیاز دانش آموزان در مناطق محروم را پیش ببریم.

رئیس اتاق ایران بیان کرد: بخشی از فعالیت‌های مرکز نوآوری اتاق نیز قرار است در زمینه کارآفرینی اجتماعی و شتابدهی به کسب‌وکارها و استارتاپ های فعال در حوزه کارآفرینی، متمرکز باشد.

سلاح ورزی همچنین از برگزاری رویداد اعطای نشان مسئولیت اجتماعی به شرکت‌ها و بنگاه‌ها خبر داده و گفت: این رویداد با هدف قدردانی و تشویق شرکت‌ها برای حضور بهتر در فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی از امسال برگزار خواهد شد.

صمد حسن‌زاده نایب‌رئیس اتاق ایران هم با بیان اینکه این اتاق در کنار مسئولیت‌های اقتصادی خود مسئولیتی هم برای ارتقا رفاه اجتماعی و ارتقا مهارت‌های مختلف برای خود قائل است افزود: اتاق برنامه ویژه‌ای را برای ارتقا مهارت‌های شغلی شروع کرده است. اگر بتوانیم در کنار برنامه‌های یونیسف برای ارتقا جایگاه علمی و مهارتی کشور فعالیت کنیم به سهم خود اتفاقات خوبی در حوزه رفاه جوانان رقم خواهیم زد.

او با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها به ویژه در مناطق جنوبی کشور گفت: این پدیده آثار زیان‌بار انسانی و زیست‌محیطی ایجاد کرده و اتاق ایران آمادگی دارد با یونیسف در اجرای طرح‌هایی برای کاهش این آثار زیان‌بار مشارکت کند.

نماینده یونیسف: آماده همکاری با اتاق ایران در قالب اقدام مشترک هستیم

رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران، با اشاره به برنامه‌های یونیسف برای مهارت‌آموزی نوجوانان گفت: «بخش خصوصی و اتاق ایران شرکای کلیدی برای ما هستند که می‌توانند به تحقق اهداف ما در حوزه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان کمک کنند.»

او با اشاره به نقاط مشترک در چشم‌انداز ترسیم شده از همکاری‌های اتاق ایران و یونیسف در حوزه مسئولیت اجتماعی، ادامه داد: «یکی از این همسویی‌ها در حوزه ارتقاء سطح مهارت نیروی کار است. این امر یکی از اولویت‌های ماست و در این زمینه طرحی با عنوان گذار از یادگیری به درآمدزایی را دنبال می‌کنیم. هدف این است که مهارت نوجوانان و جوانان را با توجه به نیازهای بازار کار در ایران افزایش دهیم.»

ناندی با بیان اینکه یونیسف با ۱۵۰ کشور جهان در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی تعامل دارد افزود: «ما آماده به اشتراک گذاشتن تجارب خود با شما در این زمینه هستیم.»

او به پدیده‌های سوءتغذیه و چاقی در میان کودکان اشاره کرد و گفت: «بخش خصوصی می‌تواند در زمینه بازاریابی غذاهای سالم در مقابل غذاهای ناسالم فعالیت کرده و تلاش کند مواد غذایی ناسالم در رسانه‌ها تبلیغ نشود. در این زمینه می‌توانیم با اتاق ایران هم تعاملات خوبی داشته باشیم.»

نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: «با توجه به اینکه حدود یک سال و نیم از تفاهم‌نامه همکاری اتاق ایران و دفتر یونیسف در تهران باقی‌مانده، درخواست من است که برگزاری گفت‌وگوها و رایزنی‌های فنی بین کارشناسان دو طرف تسهیل شود تا بتوانیم در قالب یک برنامه اقدام مشترک اولویت‌های مورد نظر خود را به‌صورت عملیاتی دنبال کنیم.»

رئیس اتاق ایران نیز با استقبال از تدوین برنامه اقدام مشترک گفت: با همکاری رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران می‌توانیم اولویت‌ها را مشخص و اقدامات مشترک را آغاز کنیم.

در پایان، تاریخچه‌ای از همکاری‌های دفتر یونیسف در تهران با اتاق‌های مشترک ایتالیا، آلمان، سوئیس و قطر ارائه شد./اتاق ایران آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا