انرژیشرکتهاصنعت و معدن

افتتاح دستگاه خنثی ساز گاز کلرواحد یوتیلیتی در شرکت پالایش گاز بیدبلند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین) از روابط عمومی دکتر پوررضا مدیرعامل با اعلام این خبر افزود:یکی از اهداف مهم این پروژه  ایمن سازی محیط کار و کاهش ریسک ناشی از نشت گاز کلر از کپسول های ۸۰۰ کیلویی ذخیره کلر مایع ، که می تواند منجر به صدمات جانی و خسارات مالی در واحد یوتیلیتی گردد صورت گرفت

مدیرعامل  در ادامه عنوان کرد: این سیستم مطابق با برنامه‌های HSE ستاد شرکت ملی گاز و همچنین اجرای دستورالعمل احداث و ایمن سازی سامانه های کلرزنی در تصفیه خانه های آب و فاضلاب، ضابطه ۶۷۳ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (معاونت نظارت راهبردی) بکارگیری و راه اندازی شده است.

پوررضا در ادامه تصریح کرد :پروژه مذکور در دو بخش زیرساخت و سیویل با پیمان داخلی واستفاده  از تجهیزات ساخت داخل انجام گرفت

مدیر عامل تصریح کرد:  راه اندازی این سیستم با اجرای مانور ایمنی و تشکیل کمیته بحران به صورت واقعی انجام و عملکرد واقعی دستگاه در هنگام حادثه مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل  اظهار داشت : این سیستم با دارا بودن مکنده هوای قوی با توان جمع آوری ۶۰۰۰ متر مکعب بر ساعت هوای آلوده و ماگزیمم ظرفیت جذب ۱۲۰۰ کیلو گرم گاز کلر طراحی و راه اندازی شده، دارای سنسور حساس به گاز کلر بوده که در 3 ppm آژیر آن به صدا درآمده و در 5 ppm در حالت اتوماتیک راه اندازی و سیستم PLC دستگاه می تواند به طور همزمان برای اوپراتور دستگاه  پیامک ارسال نماید. به علاوه امکان راه اندازی در مواقع ضرورت به صورت دستی را نیز دارد.

محلول شوینده دستگاه از سود ۲۰ درصد می باشد  که غلظت آن با توجه به شرایط عملیاتی قابل تغییر است ،  با در نظر گرفتن شرایط محیطی درپالایشگاه گاز  بیدبلند روی ۱۰ درصد تنظیم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا