اقتصادتجارت

افزایش بار ورودی به چابهار با تعرفه‌های جدید بندری

به گزارش تولید آنلاین، عبدالرحیم کردی با بیان این‌که بسته تشویقی تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای سازمان بنادر با هدف رونق بندر شهید بهشتی چابهار در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با کاهش قیمت ها و لحاظ کردن بسته تشویقی شاهد افزایش حجم بار خواهیم بود و این مسئله موجب افزایش درآمد بنادر خواهد شد. البته تخفیف های ارایه شده  در هر بندر متفاوت است و این موضوع به سیاست سازمان بنادر و دریانوردی بستگی دارد.خوشبختانه بندر شهید بهشتی از تخفیف های بسیار مناسبی برخوردار شده است.

وی افزود: این اقدام، ابزاری تشویقی در دوره زمانی مشخص است تا با اعمال تخفیف شاهد رونق هرچه بیشتر بنادر باشیم. این تصمیم سازمان بنادر و دریانوردی موجب شده است که در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان،  بار ورودی به بندر شهیدبهشتی چابهار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مهم‌ترین مسئله در حوزه درآمدی است، گفت: علاوه بر مدت زمان رسیدن کالا، قیمت تمام شده مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه داشت.

کردی با بیان اینکه چابهار دارای ویژگی های منحصر بفردی نسبت به سایر بنادر است، افزود: حجم بار ورودی کالا به چابهار، هنوز به حدی که برای آن هدف گذرای شده بود، نرسیده است.کشتی های بزرگ به بنادر بزرگ رفته و در آنجا تخلیه و بارگیری می کنند. برای افزایش حجم ترافیک کالا، نیازمند کاهش تعرفه ها بودیم تا مازاد هزینه حاصل از تخلیه و بارگیری یا مسیر اضافی کاهش پیدا کند که سازمان بنادر به سمت کاهش تعرفه ها و تسهیل شرایط رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا